Později by bicykly měly být rozmístěny i do dalších míst, kde se pohybuje hodně lidí, jako jsou Maniny či Letná. „Dnes nainstalujeme ve spodní části Holešovic dalších čtyřicet kol,“ uvedl Jakub Ditrich, jednatel společnosti Ekolo.cz, která čínské Ofo v České republice zastupuje. Do konce týdne by jich v ulicích mělo být víc než 300 a mohla by pokrýt celé území Prahy 7.

Ilustrační foto.
Metropole je doménou mužů. Platí to i pro ČSSD, která má kvóty

Výhodou je, že kola nejsou závislá na stojanech a je možné je zanechat všude, kde nebudou překážet. K jejich otevření navíc díky chytrým zámkům, které si bicykly vozí s sebou, stačí uživateli pouze mobilní telefon. Zatím jde o zkušební provoz a Pražané je mohou využívat zdarma. Ke zpoplatnění dojde buď na začátku příštího roku, nebo až na jaře. Uživatelé pak dají za půl hodinové svezení deset korun.

Ilustrační foto
Žen chce do politiky víc, ale brzdí je bratrstva

Sedmička je první čtvrtí, další budou následovat

Prahu 7 oslovila společnost pro sdílení kol cíleně. Podle Ditricha se totiž dalo očekávat, že se tam díky starostovi z KDU-ČSL shledají s větším pochopením než na magistrátu. „Tam byla reakce chaotická. Věděli jsme ale, že sedmička má na dopravu jiný názor než úředníci v centru,“ tvrdí jednatel.

Ilustrační foto.
Radnice stále častěji umožňují lidem hlasovat o investicích z obecní kasy

„Nenašli jsme jediný důvod, proč na nabídku říci ne. Vznik konkuren-ce může být naopak v zájmu našich obyvatel,“ naráží starosta Prahy 7 Jan Čižinský na fakt, že je z jejich strany dlouhodobě podporována také společnost Rekola.

V budoucnu by se žluté Ofo bicykly měly objevit i v jiných částech metropole. „Zájem je velký. Jednáme stále s Libní a Karlínem. Ale zda tam kola budou do konce roku zatím říci nedokážu,“ uvedl jednatel Ditrich s tím, že kola Ofo si přišli prohlédnout také lidé z vedení Prahy 6.

Anděl v modrém
Divadlo Viola uvede premiéru s Jiřím Langmajerem a Jiřím Dvořákem

Ideální počet kol v ulicích

Rekola se obávají, aby kvůli novým bicyklům nebylo dopravních prostředků v ulicí moc. „V Praze je nyní více než tři stovky Rekol a je trochu znát, že je to na českou metropoli až dost,“ konstatovala již dříve mluvčí společnosti Jasmína Popovičová. S tím ale nesouhlasí Ditrich.

„Ideální počet je kolem patnácti tisíc, čemuž jsme hodně vzdáleni,“ tvrdí. Hlavní město porovnává například s Milánem, které je Praze velikostně podobné. „Služba se tam stala velmi oblíbenou už během prvních dvou měsíců, takže tam mají lidé k dispozici na pět tisíc kol. Každé z nich se tam denně otočí zhruba dvanáctkrát,“ uzavírá Ditrich.

Ilustrační foto.
E-recept už spolkl miliardu. Víc, než přiznává stát, tvrdí expert