„Připravili jsme rozšíření zón, které je zpracované jako studie, a nyní je zpracovává Technická správa komunikací," řekl Petrus. Rozšíření zón podle něj chce většina místních obyvatel.

Systém fungování zón se měnit nebude 

Problémy mají například lidé v Žernosecké ulici vedoucí Kobylisy a Ďáblicemi. Potíže jsou i v Šimůnkově ulici, kde parkují lidé z hranice oblasti, kde byly zóny zavedeny, aby nemuseli platit parkovné.

Systém fungování zón se měnit nebude. Do budoucna se podle Petruse ale radnice změnám nebrání, ale ty musí být nejprve vytvořeny a připraveny. „Nelze současný systém zrušit, a pak čekat na nový," řekl. V Praze 8 byly zóny zavedeny loni 1. října, a to v Karlíně, Libni, Kobylisích a Ládví. Parkovné vyjde pro rezidenty na 600 korun ročně za první auto.

První zóny začaly v Praze fungoval v roce 1996

Zóny byly loni zavedeny také v Praze 5 a 6. Původně měly být rozšířeny i na Prahu 4 a 9, ale místní radnice se nakonec rozhodly, že je zatím zavádět nebudou. Proti zónám protestuje zejména Středočeský kraj, kritici poukazují i na nedostatek záchytných parkovišť.

První zóny začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 části Prahy 16. Samy si je provozují radnice v Praze 13, 16 a 22.

Čtěte také: Obliba tramvají roste, pomohly modré zóny