Ve vlaku bude cestujícím nabízeno občerstvení ve stylu 80. let. „Při nástupu dostanete obloženou žemli a turistický salám. K snídani si můžete dopřát míchaná vejce na cibulce nebo párek s hořčicí. Na zpáteční cestě si lze dát k večeři krupicovou polévku s vejcem, srbské žebírko s rýží a Metro dezert," uvedly České dráhy.

Historickou soupravu povede Kyklop 

Z pražského Hlavního nádraží vyjede vlak v 08.16 hodin, stavět bude v Pardubicích a Olomouci. Na stanici Ostrava-střed dorazí ve 12:31, o deset minut později zastaví v Dolních Vítkovicích. V 17.50 se retrovlak vydá zpátky do Prahy, kam dorazí ve 22.25.

Historickou soupravu povede motorová lokomotiva řady T 499.0, přezdívaná Kyklop. Pražská lokomotivka ČKD vyrobila v polovině 70. let pouhé dva prototypy těchto výkonných strojů, určených pro rychlíkové spoje na neelektrifikovaných tratích. Při testovacích jízdách dosáhl jeden z Kyklopů rychlosti 176 kilometrů v hodině, což je dodnes platný rekord českých motorových lokomotiv.

Zachoval se pouze jediný exemplář 

V rámci zkušebního provozu vozily "kyklopové rychlíky" z Prahy do Ostravy. Kvůli značné nespolehlivosti ale byly oba prototypy převedeny do děčínského depa k tahání nákladních vlaků a na počátku 80. let skončily ve Výzkumném železničním ústavu ve Velimi.

Do dnešních dnů se zachoval pouze jediný exemplář lokomotivy T 499.0 (druhá shořela a v roce 1989 byla sešrotována). Přezdívku Kyklop lokomotivy dostaly podle kulatého dálkového reflektoru, netradičně umístěného pod čelním oknem.

Čtěte také: Padne most na Výtoni? Příští rok rozhodne