Tajná mise trvala z neděle na pondělí zhruba pět hodin, nový háv získalo přes noc třináct budov na periferii i v centru metropole, dvě pojízdné míchačky a jeden automobil. „Novou fasádu“ dostal třeba i kontejner u bývalé továrny na letecké díly Microny v Modřanech.

„Cílem této noční akce bylo zviditelnit street art jako opravdové umění, které může oživit město a zatraktivnit i různá zapomenutá místa pro turisty,“ uvedla Kateřina Jukl, marketingová ředitelka společnosti PSN. Podle ní je pro tyto umělce málo prostoru. „Proto jsme se rozhodli vytvořit z našeho areálu Koh-i-noor v pražských Vršovicích novou legální plochu v Praze pro streetartové umělce,“ dodala.

Reklama na projekt Vanguard

Pro developerskou firmu však tato akce slouží i jako reklama na nový projekt, který vzniká u budovy bývalé Microny, s názvem Vanguard. Písmeno V je zakomponováno v každém díle. Největší dílo, které v noci vzniklo, má rozměry 12 metrů na 2,5 metru a nachází se na kontejneru sloužícího jako vstup do atomového krytu bývalé modřanské továrny, kde by měly být v budoucnu luxusní lofty.

Umělci většinou používali křídové spreje nebo fólie, které lze odstranit. Trvale zůstanou umělecká díla na Tančícím domě, OD Kotva, v Microně či Opletalově ulici. Podle Lucie Jindrák Skřivánkové, která stojí za grafickým ztvárněním sloupu Tančícího domu, dostali umělci šanci ukázat, že street art se může stát nedílnou součástí města a přilákat návštěvníky. „V Česku je pro něj ale oproti západním zemím příležitostí zatím jen velmi málo,“ podotkla.

PSN působí na trhu s nemovitostmi od roku 1991, specializuje se na investice v oblasti nemovitostí. Revitalizuje bytové domy a přilehlé prostory, pronajímá kanceláře a vlastní několik měšťanských domů v Praze, v roce 2016 koupila obchodní dům Kotva.