"Dálkový dopravce má dvojnásobnou hodnotu než dopravce na krátké spoje," řekla již dříve ředitelka letiště Hana Černochová. Kromě turistů a obchodníků mířících přímo do Prahy se předpokládá, že z Atlanty bude létat zhruba 40 procent cestujících, kteří v Praze budou přestupovat na další spoje do východoevropských měst. Z toho by mohl těžit český národní dopravce ČSA.

V Atlantě mají cestující naopak možnost přestoupit na více než 200 spojů po celých Spojených státech.

Tuzemské aerolinky s Deltou, svým partnerem v alianci SkyTeam, také uzavřely dohodu, že let do Atlanty bude společný, čímž se rozšíří nabídka dálkových letů českého dopravce. Znamená to například, že se cestujícím budou míle uletěné na trase do Atlanty započítávat do věrnostního programu ČSA.

Ačkoliv má Praha od nového letového řádu přímé spojení se 120 městy, v letecké branži ceněné dálkové lety by se daly spočítat na prstech jedné ruky. Kromě Atlanty se z Prahy přes Atlantik pravidelně létá ještě do Toronta, Montrealu a New Yorku, kam směřují letadla ČSA, přímé spojení do korejského Soulu zajišťují Korean Air. Do ostatních vzdálených destinací se cestující z ČR dostane pouze s přestupem v některém z evropských leteckých uzlů.