Praha už delší dobu neplatí EMS za podporu opencard, která vznikla za primátora Pavla Béma (ODS) a vyžádala si náklady už přes miliardu korun. Neexistuje právní nástroj, jak tyto služby hradit, uvedla Krnáčová. I z toho důvodu město rozšířilo možnosti nákupu papírových předplatních kuponů na městskou hromadnou dopravu. V případě opencard chce město služby podpory ocenit a na základě znaleckého postupku se dohodnout na ceně, dodala.

Hudeček ale upozornil na to, že jeho rada chtěla kvůli ocenění podpory opencard arbitráž, kterou ale noví radní zrušili. Podotkl, že bez smluv má EMS nárok na čtyři miliony korun měsíčně. „Když to rok pojede, Praha udělá dluh 50 milionů korun," řekl Hudeček. Pokud by město pokračovalo v jeho projektu nové karty ve spolupráci s Českými drahami nebo plzeňskou kartou, systém už mohl fungovat, poznamenal.

„Vyměnili bychom jeden systém za jeden systém," oponovala Krnáčová. Současný stav označila za přechodné období, které potrvá několik měsíců. Město podle ní jedná se společnostní Ropid, která organizuje městskou a příměstskou hromadnou dopravu, Dopravním podnikem Hlavního města Prahy a Středočeským krajem o „sdíleném jízdném". V něm by mohly fungovat papírové kupony a karty včetně bankovních. „Vznikne platforma, do které se budou moci zapojit různí dodavatelé," dodala.

Kritika společnosti Erika

Kritiku od Hudečka sklidil možný plán zajišťovat předplatné jízdné i prostřednictvím mobilních telefonů skrze společnost Erika. Firma je podle médií spojována s kontroverzním podnikatelem Ivo Rittigem a údajně ji prověřuje policie.

„Oni vás za to zavřou," varoval Krnáčovou Hudeček, který sám čelí stíhání kvůli opencard. Podle Krnáčové jde ohledně zapojení firmy Erika jen o úvahy, schváleno nic není. Se společností Erika má dopravní podnik smlouvu na provoz SMS jízdenek.