Kvůli možnosti pokračovat v projektové přípravě dvou zamýšlených jednokolejných tunelů pod Střešovicemi zastupitelé uložili Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy upravit zásady územního rozvoje. Samotnou dvoukolejnou elektrifikovanou trať, která nahradí dosavadní jednokolejku určenou jen pro motoráky, ovšem Praha budovat nebude; investorem je státní organizace Správa železniční dopravní cesty.

Tunelová varianta je dražší

Tunelová varianta je sice dražší, avšak umožní začít stavbu bez komplikací spojených s vlastnictvím nemovitostí v blízkosti současné trati, připomněla v pondělí náměstkyně primátorky a radní pro oblast územního rozvoje a územního plánu Petra Kolínská (Zelení). „Řešení těchto záležitostí by mohlo stavbu zdržet klidně i o deset let," upozornila.

Budoucí železnice, po níž by mohlo jezdit až šest párů vlaků za hodinu, má nejen nabídnout rychlejší a pohodlnější spojení letiště s centrem Prahy, ale také zlepšit cestování pro obyvatele Kladenska.

Do metropole odtud denně dojíždí 20 tisíc lidí. „Modernizace trati může zásadně přispět ke snížení automobilové a autobusové zátěže Prahy 6. Kromě rychlého a komfortního spojení totiž nabídne i přes tisíc nových míst na záchytných parkovištích po celé délce trasy," zdůraznila Kolínská další souvislosti.