Hlavní město nemá s firmou uzavřenou platnou smlouvu a EMS po něm pro změnu chce doplatit více než 100 milionů korun. Připomeňme, že za Opencard, kterou drží přibližně 1,2 milionu lidí, dosud zaplatilo 1,7 miliardy korun.

Napjaté vztahy mezi Prahou a EMS mohou zavedení Lítačky přinejmenším zbrzdit, pokud ne zcela znemožnit. Tramvajenka má minimálně zpočátku fungovat pod systémem DOS, který využívá dopravní podnik. Jenže licence k DOS vlastní až do roku 2055 právě firma EMS.

„Dopravní podnik sice může systém provozovat, avšak v případě poruchy jej může podle autorského zákona opravit pouze EMS," připomněl Opatrný. Dodal, že zavedení Lítačky by bylo zásahem do systému DOS a firma EMS by takový zásah musela povolit.

Čtěte také: Praha odstartovala pilotní projekt k zavedení karty Lítačka