„To, že se projektem zabývá ministerstvo dopravy, ministerstvo financí a policie a další kontrolní orgány, to je asi normální, je to standardní, protože je to obrovský projekt," řekl Ďuriš. „I v této době probíhá policejní vyšetřování … nebrání to ale čerpání dotace," doplnil.

Ministerstvo dopravy, které evropské peníze na projekt přerozděluje, v roce 2013 kvůli údajným chybám dopravnímu podniku snížilo maximální možnou částku pro čerpání dotací o 25 procent. Podnik nadále usiluje o snížení takzvané korekce. Ďuriš už dřív řekl, že pokud se snížení nepodaří vyjednat, pak hrozí, že podnik nebude moci vyčerpat dotaci celou.

Navíc pokračuje kontrola Nejvyššího kontrolního úřadu a znovu se stavbou zabývá i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. A právě na jeho rozhodnutí závisí, zda Praha dostane na dostavbu metra dlouho očekávanou poslední tranši z jedenáctimi­liardového úvěru od Evropské investiční banky (EIB).

Na šestikilometrové trase prodlouženého metra jsou čtyři stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba začala v roce 2009. Ve zkušebním provozu se metro rozjelo v dubnu.

Čtěte také: Praha nestihne vyčerpat z evropských fondů asi 300 milionů korun