Celková přestavba vršovického nádraží začala loni v březnu a souvisí se projektem moderního koridoru mezi Hostivaří a pražským hlavním nádražím. Po dokončení rekonstrukce se počítá s tím, že stanice ve Vršovicích bude mít čtyři nástupiště, protože bude zachován i první peron s přímým přístupem od budovy.

Jenže do projektu vstoupilo vedení metropole s tím, že chce „kontroverzní“ 4. nástupiště zachovat tak, aby příměstské linky S8 (z Modřan a Braníka) a S88 (z Dobříše) měly kde zastavit. Jinak by vlaky pokračovaly bez zastavení až na „Hlavák“. Bez dodatečně přidaného nástupiště by se tak mohlo cestování lidem z Vršovic a okolí zkomplikovat ještě víc. Takhle okolní obyvatelé museli „jen“ přetrpět strastiplnou cestu, která místo pár chvil zabrala skoro čtvrthodinu a na přestup ze staniční budovy na nástupiště bylo lepší využít městskou hromadnou dopravu.

Ve stanici Praha-Vršovice vyrůstá provizorní lávka, která umožní přístup na všechna nástupiště přímo od budovy. Zprovozněna bude 22. června 2020.
Konec absurdního přecházení? Vršovické nádraží bude mít provizorní lávku

Magistrátní firma Ropid, která organizuje MHD v Praze a okolí, tak i teď při oznámení pondělní novinky čelila nespokojeným diskutujícím. Někteří z nich tvrdili, že kdo současné řešení vymyslel, zasloužil by ránu.

„To, co vnímáte jako něco na ránu, byla snaha nádraží ihned postavit ve výhledové podobě ve větším kapacitnějším rozsahu a s tím, že nebyla nutná etapa úplně bez zastavování linek S8 a S88 ve Vršovicích,“ vysvětlili zástupci Ropidu.

Pozor na vlakové výluky v Praze!

Správa železnic se i kvůli negativním reakcím veřejností rozhodla pro vybudování dočasné lávky. Podle plánů státní organizace má později Vršovice a Nusle propojit podchod, který vznikne rekonstrukcí a prodloužením nynějšího podchodu. Ve Vršovicích vyústí vpravo vedle nádražní budovy. A co daleká budoucnost, kdy by na náměstí Bratří Synků mohla být připravovaná linka metra D?

„Z nového podchodu to k plánované stanici bude nejkratší cestou Čestmírovou ulicí. Lávka opravdu nezůstane, když vzniká podstatně rozšířený bezbariérový podchod, který umožní i přímý průchod mezi oběma stranami nádraží,“ dodává Ropid.

Soudě dle komentářů pod příspěvkem městské firmy se na pondělní otevření provizorního nadchodu netěšili jen cestující. Do diskuze napsala i uživatelka Annie BeeGee Bydžovská, která pracuje pro ČD na lávku se „neskutečně“ těšila.

„Jakožto pokladní z vršovickeho nádraží už mě unavuje lidem vysvětlovat cestu na čtvrté nástupiště, i když je to popsané na dveřích i na ceduli venku, což cestující nevidí a nečtou. A i když to bude silně bariérový přístup, je to jen dočasně a většina lidí se na čtvrté nástupiště i tak rychleji dostane,“ napsala před víkendem.

Nové nástupiště na vlakovém nádraží Praha-Vršovice.
Vršovické nádraží „baví“: Na nové nástupiště podchodem? Ne, tramvají