Aktuální situace na vršovickém nádraží vznikla kvůli rekonstrukci trati. Během ní budou zmodernizovány jednotlivá nástupiště i kolejiště. Stanice se navíc rozšíří o čtvrté nástupiště. Správa železnic o stavbě informovala prostřednictvím oficiálního twitterového účtu.

Nové nástupiště na vlakovém nádraží Praha-Vršovice.
Vršovické nádraží „baví“: Na nové nástupiště podchodem? Ne, tramvají

Právě čtvrté nástupiště už je od loňského prosince v provozu. Zastavují na něm linky S8 z Prahy do Čerčan a S88 z Prahy do Dobříše. K nástupišti však nyní vede pouze podchod z Bartoškovy ulice, která je od kolejiště na opačné straně než staniční budova. Pokud si tedy cestující zakoupí jízdenku ve stanici, musí na nástupiště přejít přes Nusle, což trvá přibližně deset až 15 minut. Nebo mohou lidé využít autobus.

V provozu jsou ve stanici Praha-Vršovice nyní také první dvě nástupiště, ke kterým vede podchod od staniční budovy. Třetí nástupiště je momentálně přestavováno. V budoucnu by všechny nástupiště měl spojit podchod vědoucí od staniční budovy až k Bartoškově ulici. Dokončení rekonstrukce je však plánováno až na podzim 2021.

Zatěžovací zkouška nového železničního mostu přes Průběžnou ulici.
Nový most přes Průběžnou prošel zatěžovací zkouškou. Už má i eskalátor

Rekonstrukce vršovické stanice je součástí rozšíření železničního koridoru mezi pražskou Hostivaří a Vršovicemi. Práce za 4,4 miliardy korun zahrnují vedle kolejiště ve Vršovicích také stavbu nové stanice Praha-Zahradní Město, zastávky Eden a také mostů od Průběžné ulice v Zahradním Městě až po most přes Botič ve Vršovicích.

Rozestavěná je také nová napájecí stanice a technologická budova v Zahradním Městě a ve Vršovicích. Téměř sedmikilometrový koridor bude po dokončení první tuzemskou čtyřkolejnou tratí. Na stavbě spolupracují stavební společnosti Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ.

Novináři si mohli prohlédnout zrekonstruovaný Negrelliho viadukt v centru Prahy 29. května 2020.
VIDEO: Nezůstal kámen na kameni. „Nový“ Negrelliho viadukt očima strojvedoucího