Podle zástupce DPP Daniela Šabíka je důvodem množství doplňujících dotazů, které potenciální zájemci z řad stavebních firem kladou. V případě relevantních dotazů, které se i s odpověďmi doplňují do zadávací dokumentace, je pak třeba termín pro podání přihlášek posunout.

Podle Šabíka množství dotazů svědčí o tom, že o zakázku v předpokládané hodnotě 1,25 miliardy korun, je mezi firmami velký zájem. Na druhé straně se už nenaplní optimistické plány z loňského září, podle kterých měla stavba začít ještě v prvním letošním pololetí. Součástí zakázky je totiž i dopracování dokumentace pro provádění stavby.

Výluka tramvajové dopravy - Újezd - Malostranská v Praze.
Oprava tramvajové trati bude zkrácena. Malá Strana se pro řidiče zcela uzavře

„Předmětem plnění této veřejné zakázky je zajištění novostavby tramvajové trati (TT) Václavské náměstí obsahující zejména výstavbu nové tramvajové tratě včetně souvisejících technologií a vybavení, související rekonstrukce vozovek a chodníků, vyvolané přeložky a úpravy inženýrských sítí a nezbytné úpravy stropních desek vestibulů metra,“ píše se v dokumentaci DPP.

Výstavba by měla trvat maximálně 48 měsíců, tj. 4 roky.

Nové propojení tratě z Vinohradské do Jindřišské a Vodičkovy ulice by mělo odlehčit přetíženým spojením v centru. Dnešní tramvajový systém je podle města příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou.

Tramvajové koleje povedou po stranách náměstí, v jeho středu má vzniknout promenáda pro pěší. Počítá se s rozšířením chodníků, novým stromořadím, samostatným pruhem pro cyklisty a snížením počtu parkovacích míst.

Tramvaj. Ilustrační foto.
Video, foto: Pražský tramvajový boom se nezastaví, tratí bude v metropoli víc

Plán na návrat tramvají na Václavské náměstí vytvořil už v minulém volením období Institut plánování a rozvoje (IPR). Kvůli tomu vznikla i 70 metrů dlouhá kolej u Národního muzea, která zatím vede odnikud nikam.