Už teď na místě pracují dělníci na tři směny. Opravou stanice prochází od loňského září. Veřejnost ale práce zasáhly zatím minimálně. Připravené jsou ražby na stavbu výtahů do stanice metra, které umožní bezbariérový přístup.

„Kopat se začalo 1. září 2021 a razí se tedy už plných 495 dnů. Celkem už bylo vyhloubeno 50 výškových metrů a 60 metrů do délky,“ uvedl novopečený starosta Prahy 3 Michal Vronský (TOP 09) s tím, že jde o druhou nejhlubší stanici metra v Praze.

V druhé polovině ledna zahájí pracovníci ražbu přímo do tunelu, a mimo jiné proto se v sobotu zastávka minimálně na deset měsíců úplně uzavře. Znovuotevření stanice předpokládá dopravní podnik na přelomu října a listopadu. „Samotný výtah bude zprovozněn v květnu 2024,“ upřesňuje Vronský.

Nové eskalátory s téměř 37 metry na výšku budou podle dostupných informací rychlejší, než na příklad ve stanici Náměstí míru, ale mírně pomalejší než byly doposud. Rekonstrukce má vyjít přibližně na 1,29 miliardy korun.

Posun autobusové zastávky

Další fáze rekonstrukce více zasáhne do života občanů na Trojce. Uzavřené budou chodníky v přilehlé části ulic Vinohradská a Slavíkova. Od úterý 10. ledna se do odvolání mění také stanoviště zastávky autobusu číslo 101.

„Přemísťuje se zastávka Jiřího z Poděbrad ve směru Viktoria Žižkov přibližně o 50 metrů vpřed ke křižovatce západní a severní strany náměstí Jiřího z Poděbrad,“ uvádí dopravní podnik. Změna potrvá podle předpokladu do konce prací na rekonstrukci stanice metra.

Jako náhradní dopravu lze v oblasti Jiřího z Poděbrad využít pravidelné linky povrchové dopravy. Tramvajové linky zajišťují spojení k dalším stanicím linky metra A Flora a Muzeum. Po ukončení stavebních prací začne rekonstrukce Vinohradské ulice včetně okolí stanice metra a tramvajových zastávek. Práce jsou ale naplánované až na příští rok.

Dopravní podnik k harmonogramu oprav a změnám v pravidelných linkách připravuje podrobnější informace, které budou pro zájemce dostupné na webu, sociálních sítích, v informačních střediscích nebo na telefonické infolince Pražské integrované dopravy. Do uzávěrky vydání se ale zástupci DPP k podrobnostem nevyjádřili.