O zrušení tendru Praha uvažuje kvůli tomu, že se uchazeči odvolali k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). „Navíc situace se za poslední čtyři roky, kdy tendr připravujeme, změnila, a tomu bychom také přizpůsobili případnou novou soutěž," uvedl náměstek. „Systém chceme propojit s veřejnou dopravou, měl by se stát jejím doplňkem, a sloužit tudíž nejen turistům nebo studentům," doplnil.

S parkováním kol v ulicích mají některé části problém 

Právě mladí lidé a studenti si oblíbili už existující sdílená růžová kola, která jsou k dispozici třeba kolem vysokoškolských kampusů, ale i na hlavním nádraží. Město s provozovateli debatuje mimo jiné o vhodnosti parkování kol v ulicích, se kterým mají problém některé radnice.

V aplikaci pro růžová Rekola by mohla být nově vyznačena místa, kde není vhodné kolo přivazovat. „Kde je to památkově nebo provozně nevhodné," vysvětlil náměstek. Výměnou za to by mohly na náklady města na vhodných místech vzniknout nové stojany.

Ve městě fungují půjčovny kol 

Městský bikesharing počítal se 100 až 120 pevnými stanicemi pro půjčování a vracení kol a nejméně tisícem bicyklů. Díky projektu Rekola si mohou lidé půjčit několik tisíc většinou starších kol natřených narůžovo.

Kromě toho fungují ve městě půjčovny kol. Bicykly půjčují i České dráhy. Bikesharing je ve světových metropolích běžnou službou. K dispozici je v 650 městech po celém světě, mimo jiné v Londýně, Kodani nebo Amsterdamu.

Čtěte také: Nejvíce kol si půjčovali cyklisté na Nymbursku