V pracovní skupině zasedli zástupci magistrátu, Útvaru rozvoje hlavního města, technické správy komunikací a odborníci z oblasti životního prostředí a dopravy. Předsedou komise je radní pro životní prostředí Radek Lohynský (ODS). „První úkol, který z dnešního jednání pracovní skupiny vzešel, je vypracovat analýzu proveditelnosti zřízení nízkoemisních zón v Praze. Je třeba odpovědně posoudit, zda a jaký přínos by případné zavedení těchto zón mělo,“ uvedl Lohynský.

K zavedení nízkoemisních zón Prahu už dříve kvůli smogu vyzývali zástupci Strany zelených.

Zóny, které omezují vjezd neekologickým vozidlům, fungují například v Berlíně. Podle Miroslav Šuta z Centra pro životní prostředí a zdraví se tím v německé metropoli podařilo snížit znečištění ovzduší jemnými prachovými částicemi a oxidy dusíku.

V Praze v současnosti existují zóny zákazu vjezdu nákladních automobilů nad 3,5 tuny, šest tun a autobusů. Výjimky pro vjezd do těchto zón magistrát uděluje jen vozidlům, které splňují emisní normu euro 2. Od ledna příštího roku se norma zpřísňuje na euro 4.

Regulace vjezdu těžkých nákladních automobilů byla v Praze postupně zaváděna od začátku 60. let. Z historického jádra se regulace postupně rozšířila i na území Prahy 4 a Prahy 5.