Usnadněním pro cestující je možnost objednání vozu pomocí aplikace Uber buď v telefonu, přes webové rozhraní letiště nebo prostřednictvím kiosků v příletových halách na obou terminálech. V případě, že budou potřebovat pomoct, je možné se obrátit na personál společnosti v obchodních přepážkách v příletových halách.

Jakmile dojde k potvrzení objednávky, každý zákazník okamžitě obdrží informaci o registrační značce, modelu i barvě vozu, který je z letiště odveze. Údaje o vozidle jsou k vidění přímo v aplikaci nebo jsou zaslány e-mailem, případně SMS zprávou.

„V uplynulých měsících jsme na produktu intenzivně pracovali a věříme, že naplníme očekávání cestujících,“ říká ke spolupráci Štěpán Šindelář, provozní manažer Uberu pro Českou republiku.

Společnost se nechala inspirovat jinými letišti a umožňuje spárování jízdy s konkrétním vozem pomocí PIN kódu, který pasažér získá při objednávce a bude pak navigován k prvnímu vozu stojícímu v řadě. Za použití této metody může dojít ke snížení čekacích dob v průměru o 50 procent.

V rámci aplikace je k dispozici zároveň inteligentní našeptávač destinací s možností zadání více mezizastávek. Aplikace podporuje přes 100 různých jazyků a automaticky překládá informace mezi řidičem a cestujícím pro snadnější komunikaci.

Do koncesního řízení se přihlásili dva uchazeči. Neúspěšný z nich ale podal návrh na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, což pozastavilo proces výběrového řízení - vítěz měl svou činnost zahájit už na jaře. Úřad však potvrdil, že letiště nastavilo parametry soutěže správně.

První přílet na obnovené lince americké společnosti Delta Air Lines z newyorského letiště JFK do Prahy.
Na Letišti Václava Havla nouzově přistálo letadlo. Stroj měl technické problémy

„Jsme rádi, že antimonopolní úřad potvrdil, že Letiště Praha postupovalo správně a dle zákona. V koncesním řízení jsme kladli důraz hlavně na požadavky cestujících, kteří především chtějí znát cenu za jízdu předem. Letiště si bude neustále kontrolovat nejen kvalitu služby, ale i dodržování cenové regulace. Všechny jízdy, i ty, které budou mimo Prahu, musí být v souladu s nařízením magistrátu o maximálních cenách,“ říká Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.

Poskytovatel bude mít na základě smluvních podmínek povinnost:

· před každou jízdou stanovit konečnou cenu, kterou vypočítá jeho software. Výsledná cena jízdného pak nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v koloně
· zajistit dopravní obslužnost v režimu 24 hodin denně
· zajistit vozový park ve stáří maximálně do pěti let z vozů převážně vyšší střední třídy
· spolupracovat s řidiči, kteří zajistí požadovanou kvalitu služeb a bezpečnost provozu
· zajistí, že řidiči musí mít všechna oprávnění, že hovoří česky a mají alespoň základní znalost anglického jazyka, která jim umožní základní komunikaci se zákazníkem. Řidiči musí mít odpovídající reprezentativní oblečení
· umožnit, aby zákazník měl vždy možnost zaplatit i bezhotovostně
· sdílet s letištěm data (trasa, cena) o každé jízdě