Nízkopodlažní tříčlánkový trolejbus byl prvně představen na veletrhu CzechBus 2023 v PVA EXPO Letňany. Vozidla jsou určena pro budoucí trolejbusovou linku Nádraží Veleslavín - Letiště Praha v rámcihttps://prazsky.denik.cz/zpravy_region/praha-autobusova-trat-zmena-elektrifikace-trolejbusova-trat-podolska-vodarn.html projektu elektrifikace autobusové linky č. 119. Na trase bude jezdit 20 těchto velkokapacitních trojčlánkových vozů.

Trolejbus nejprve vyrazil na již dokončenou trať z Palmovky do Čakovic a Miškovic. Zahájil zde první etapu tzv. homologace vozidla (schvalovací proces, pozn. red.), na které musí najezdit necelých šest tisíc kilometrů. V druhé fázi čeká trolejbus prvních patnáct tisíc kilometrů s cestujícími, poté se již může přemístit na plánovanou linku na letiště.

Škoda Group k představení trolejbusu Škoda - Solaris 24 m.
Podívejte se: Dopravní podnik představil nový trolejbus. Jezdit bude na letiště

"Abychom to vše stihli, v lednu předpokládáme nasazení také druhého vozidla. Pokud vše dopadne podle plánu, v polovině února bychom si měli převzít všech 20 trolejbusů a následně v průběhu března 2024 zahájit jejich provoz již na lince č. 59 na letiště,“ uvedl při představení vozu Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Škoda-Solaris 24m je městský, plně nízkopodlažní tříčlánkový bateriový trolejbus s pěti dvoukřídlými dveřmi, celovozovou klimatizací a přepravní kapacitou 179 cestujících. Veškerá plocha trolejbusu určená pro stojící cestující je 100% nízkopodlažní, průchozí prostory uvnitř trolejbusu jsou bez schodů. Vozidlo disponuje celkem 52 sedadly. V prostoru druhých dveří je vytvořen prostor pro přepravu dvou kočárků, nebo dvou invalidních vozíků či jednoho kočárku a jednoho invalidního vozíku. Tyto prostory jsou standardně vybaveny zařízením pro fixaci a uchycení invalidního vozíku, sklopnou opěrkou a zádovou opěrnou deskou.