Modernizace úseku bude spočívat především v elektrizaci a zdvoukolejnění tratě. Zmizí úrovňové přejezdy a vznikne nová zastávka Praha-Liboc. Ta bude umístěna mezi Brodeckou ulicí a ulicí U Prioru. Stanice Ruzyně se přesune na opačnou stranu Drnovské ulice.

Zahájení stavebních prací se předpokládá podle aktuálního vyjádření SŽ v roce 2025 (ve své interaktivní mapě SŽ nicméně klade dobu výstavby do let 2024 až 2027). Výše nákladů bude podle SŽ známa po dokončení projektové dokumentace.

Slavnostní zahájení výstavby infrastruktury pro trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla. Zúčastní se pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti), starosta Prahy 6 Jakub Stárek (ODS), starostka Prahy 17 Alena Kopejtková (ODS), generální ředitel pražského dop
Na Veleslavíně začala stavba trolejbusové trati na Letiště Václava Havla

Už před rokem zadala Správa železnic projektování i navazujícího úseku, kterým je novostavba trati z Prahy Ruzyně na Letiště Václava Havla. Zakázku získalo s cenou 110 milionů konsorcium firem AFRY CZ a sesterské švédské AF-Infrastructure. Stavět by se mělo v letech 2024 až 2028. Od srpna 2021 se projektuje i železniční stanice Praha – Letiště Václava Havla, práce provádí Metroprojekt.

Větší potíže má Správa železnic od Veleslavína do centra. Loni v létě ministerstvo životního prostředí vrátilo k dopracování dokumentaci k posouzení vlivu na okolí (EIA). Jde o tunelový úsek Dejvice (mimo) – Veleslavín (mimo), jehož příprava se neustále protahuje.

Naopak čtyřmiliardová modernizace mezi Bubny a Výstavištěm byla letos v lednu zahájena.