Mluvčí Dopravního podniku města Brna (DPMB) Hana Tomaštíková zájem potvrdila. „Tramvaje T6A5 by v DPMB prošly modernizací a následně sloužily jako náhrada starších vozů typu T3,“ řekla Tomaštíková. Upozornila ovšem na to, že transakce je ve fázi „máme zájem“, nikoli „kupujeme“.

DPP na jaře oznámil prodej celkem 27 kusů tramvají T6A5, které postupně vyřazuje. Kdo výběrové řízení vyhrál, není jasné, v registru smluv zatím žádný nový kontrakt na nákup tramvají není.

DPP tentokrát nabízel tramvaje vyrobené v roce 1996, najeto mají většinou přes milion kilometrů. Minimální částka ke koupi je 350 tisíc korun za jednu.

Soupravy vyrobené v polovině devadesátých let už DPP nepotřebuje díky velkému nákupu nových tramvají. Pro DPMB nejde o neznámá vozidla, v současné době jich vlastní jich už třicet. První z Prahy začaly jezdit v největším městě Moravy na sklonku loňského roku.

Čtyřnápravové tramvaje se vyráběly v letech do roku 1998 v ČKD Tatra. Vzniklo jich 296. Dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě, Košicích, Kyjevě, Charkovu a Sofii.

Nová opravárenská hala v Hostivaři.
Město má po půlstoletí novou opravnu tramvají. Vyšla skoro na sto milionů