Z předložené dokumentace vyplývá, že se dvoukilometrová trať začne stavět nejdříve v roce 2025, stavba potrvá 20 měsíců.

Trať nebude mít úplně tradiční vedení. Z celkových dvou kilometrů připadá na klasický dvoukolejný úsek (Libuš – Novodvorská) 775 metrů. Zbytek bude tvořit takzvaná bloková smyčka, která bude v jednom (popř. dvou) místě zdvoukolejněna kvůli odstavům a zastávce.

Výstavba tramvajové trati z Modřan do Libuše.
Tramvajová trať z Modřan bude hotová v červnu. Vyjde na více než 300 milionů

Nová tramvajová trať naváže na úsek Modřany – Libuš, který je ve výstavbě od loňského dubna a hotov má být letos v červnu. Tím mělo budování trati původně skončit, rada hlavního města ale v roce 2020 rozhodla o prodloužení tratě až k budoucí stanici metra D Nové Dvory.

Zde v Durychově ulici vznikne přímý přestup tramvaj/metro skrze jižní vestibul stanice. Právě v této koncové zastávce nové tramvajové trati se jednokolejná smyčka rozšíří na dvě koleje (v jednom směru), které budou sloužit pro výstup, odstav a nástup.

Pražské Malostranské náměstí.
Tramvaje se na Malou Stranu vrátí o týden dříve. Opravu se povedlo zkrátit

Dále se počítá se zastávkou v Chýnovské ulici před křižovatkou s ulicí Novodvorskou, která bude sloužit pro směr do Libuše, klasickou zastávkou pro oba směry bude zastávka Přírodní. Vedení nové tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory je přesněji načrtnuto v souboru pdf zde.