Vítěz soutěže o zakázku za zhruba 300 milionů korun by měl být znám na přelomu května a června. Postupnou výměnu dosavadních přístřešků, velkokapacitních košů a zábradlí za nový mobiliář plánuje metropole zahájit v listopadu.

Jak vysvětlil radní pro městský majetek Jan Chabr (Spojené síly pro Prahau/TOP 09), nové zastávky nedostane metropole „na klíč“, ale po jednotlivých prvcích. „V rámci tohoto tendru nebudou dodány celé přístřešky, ale jejich jednotlivé součásti, které budou smontovány na místě v režii THMP. Pro město by to mělo být nejefektivnější, nejrychlejší a nejvýhodnější řešení,“ vysvětlil Chabr.

Radní zopakoval příslib, že po dohodě s dosavadním provozovatelem mobiliáře bude výměna realizována formou „kus za kus“ a že Pražanům kvůli změně nehrozí moknutí při čekání na spoj. Globální korporace JCDecaux uzavřela smlouvu s Prahou v 90. letech minulého století, která končí letos v červnu. Magistrátní koalice se navzdory zájmu firmy o prodloužení rozhodla dostat „městský nábytek“ do vlastnictví metropole.

„Výhodou tohoto modelu je jeho disponibilita. Město si například může ponechat část přístřešků i s reklamou a prodávat jen reklamní plochu, jejíž rozsah lze pak také regulovat podle potřeb,“ dodal Chabr s dovětkem, že dosud byl počet reklamních nosičů zafixovaný na 27 let.

Jednotná podoba

Minimálně pro část reklamních ploch, konkrétně „citylight“ vitrín (CLV) a volně stojících nosičů, chce Praha vybrat jiného správce. Z parametrů tohoto dalšího chystaného tendru pak má být odvozena další plánovaná samostatná zakázka na dodávku reklamních nosičů.

„Nereklamní“ mobiliář pro zastávky nakoupí THMP i s náhradními díly v množství pro téměř dvě stovky dalších zastávek. Použít se mají jak při výměně opotřebovaných kusů, tak pro budoucí nové zastávky u připravovaných tramvajových tratí.

Celkem se výměna týká víc než tisícovky zastávek, které postupně dostanou novou jednotnou podobu podle vítězného návrhu, vzešlého z designerské soutěže.