K tomu využili telefonní hovor, e-mailovou korespondenci a stále častěji mobilní aplikaci Praha svítí, která je ke stažení na internetu. „Nejčastěji lidé hlásí nesvítící nebo blikající světla, celkem šlo o 14 837 případů,“ uvedl předseda THMP Tomáš Jílek.
Někdy nesvítí část ulice (2 633 hlášení), nebo dokonce ulice celá (1 236). „Nejvyšší prioritu mají poruchy, při nichž by mohlo dojít k poranění elektrickým proudem. V takové situaci máme povinnost dorazit na místo do třiceti minut,“ dodal.
Pražský radní pro oblast majetku Jan Chabr (Spojené síly pro Prahu/TOP 09) v tiskové zprávě uvedl, že systém identifikace poruch na veřejném osvětlení by měl být v budoucnu automatizovaný a podíl prvotních hlášení ze strany občanů by se měl postupně snižovat.

„Již v letošním roce postupně jednotlivé rozvaděče veřejného osvětlení vybavujeme dálkovým řízením a diagnostikou tak, abychom přímo z dispečinku viděli provozní stavy veřejného osvětlení a mohli ho také ovládat. Do budoucna takto uvidíme nejen celé ulice, ale přímo jednotlivé stožáry, svítidla a další technologie,“ vysvětlil Chabr. Podle radního už první dvě stovky řídících jednotek funguje a Praha plánuje celou sít dokončit v letošním roce.
Magistrát rovněž informoval, že přs zmíněnou mobilní aplikaci lze hlásit i obtěžování takzvaným rušivým světlem, tedy podezření, že svítidlo svítí v rozporu s normou do bytu nebo svítí příliš. Také v tomto případě městská společnost hlášení obratem prověří a případně zjedná nápravu.