První jednotka vlaků vyrazila z Masarykova nádraží v Praze v pondělí ráno. Zkušební provoz slouží převážně pro personál, aby se s jednotkou seznámil přímo za provozu.

Nové regionální vlaky budou jezdit nejprve mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou ve zkušebním provozu. Do konce roku vyrazí po Praze, Středočeském a Ústeckém kraji dvaadvacet jednotek. Od letošního prosince budou nové RegioPantery nasazeny na linku S4 Praha - Kralupy nad Vltavou - Ústí nad Labem. Kapacita příměstských elektrických vlaků se tedy zvýší o téměř pět tisíc míst.

Druhou linkou obsluhovanou novými vlaky bude spojení R 41 Praha – Kolín – Kutná Hora, která v novém konceptu nabídne celodenní rychlé cestování ze všech měst a obcí mezi Poříčany a Kolínem do hlavního města.

RegioPanter

Dvacet dva jednotek řady 640.2 RegioPanter pro PID je součástí kontraktu na výrobu celkem 60 vlaků pro České dráhy. Jejich maximální rychlost je 160 km/h, výkon 2 040 kW, hmotnost více než 150 tun a délka 79,4 metrů. Od jednotek pro jiné regiony se však odlišují v interiéru, kde je na přání zákazníka vyšší počet míst 1. třídy.

U RegioPanterů PID se nachází na obou koncích vlaku v oddílech za stanovištěm stojvedoucího a nabízejí ve vyšší kategorii dohromady 16 míst k sezení, což je dvojnásobek oproti ostatním jednotkám stejné řady. Celkem pak nabízejí RegioPantery PID 225 míst k sezení.

zdroj: České dráhy