Projekt tunelu vznikal prvně již v 80. letech minulého století, otevření se Strahovský automobilový tunel dočkal v roce 1997. V roce 2002 byl Mezinárodní automobilovou federací vyhlášen jako devátý nejbezpečnější tunel v Evropě.

„Strahovský tunel je zásadní součástí Městského okruhu. Umožňuje přímé spojení mezi Smíchovem a Břevnovem a jeho průjezdnost je naprosto klíčová pro fungování automobilové dopravy ve městě. Proto Praha plánuje investovat do oprav tunelu v následujících deseti letech až šest miliard korun. Veškeré práce budou rozděleny do čtyř různých etap, které nebudou v konfliktu s dokončením rekonstrukce Barrandovského mostu,“ říká Zdeněk Hřib, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.

| Video: Youtube

„Strahovský tunel slouží nejen pražským řidičům již přes čtvrtstoletí, modernizaci potřebuje. Zvýší to i jeho bezpečnost, což je jednou z priorit současného vedení hlavního města,“ doplňuje primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda.

Stavba rozdělená do čtyřech etap začne v příštím roce a bude stát šest miliard korun.

Modernizace má zařídit bezpečný provoz automobilů, ale i pro ukrytí osob v případě ohrožení obyvatelstva. Ochranný systém Strahovského tunelu totiž slouží jako součást ochranného systému metra a je propojen s trasou B. Z metra může být zásobován elektrickou energií či například pitnou vodou.