Na frekventované silnici druhé třídy podél Vltavy, která může sloužit i jako jedna z alternativ pro jízdu na jih Čech, skončily dlouhodobé opravy, s nimiž byly spojeny povětšinou částečné uzavírky, kdy byl provoz řízen kyvadlově pomocí semaforů. Neobešlo se to bez zdržení; obzvlášť když takovéto opravované úseky byly třeba i tři za sebou. Někdy však řidiči museli i na objízdné trasy, což se neobešlo ani bez úprav v provozu autobusových linek.

Tohle všechno by už mělo být jen vzpomínkou. Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS) ve čtvrtek 29. června slavnostně završila rozsáhlé opravy za miliardu a čtvrt. Představovalo to jednu z nejvýznamnějších investic do silnic spravovaných Středočeským krajem.

Opravy a udržovací práce na jihočeské dálnici D3 znamenají pro řidiče v některých úsecích sníženou rychlost a provoz svedený do jednoho silničního pruhu.
Uzavírky silnic o prázdninách: komplikace mohou nastat v Praze i v okolí

Ne náhodou byl proto na ceremoniál pozván i ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Místo ostatně dobře zná ze svého předchozího působení v radě Středočeského kraje: jako náměstek hejtmanky míval na starost oblast silniční dopravy. A už v době, kdy na hejtmanství působil jako mluvčí historicky prvního hejtmana Petra Bendla (ODS), tato silnice „zlobila“, zejména v oblasti Davle–Štěchovice. Bylo třeba řešit opakující se sesuvy kamení z nestabilních skal nad silnicí.

Na dřívější sanaci skalních masivů navázala rekonstrukce silnice, připomněla za KSÚS Petra Kučerová. „Od března roku 2019 se rozjela první etapa, od března roku 2020 pak etapa druhá,“ řekla

Mimořádný kontrolní den stavby pro média - Rekonstrukce Barrandovského mostu - II.etapa
Druhá etapa oprav Barrandovského mostu pokračuje. Zbývají poslední týdny

Celkové náklady podle jejích slov přesáhly 1,2 miliardy korun, přičemž 80 procent se podařilo uhradit z dotací získaných v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.

Opravený je dvanáctikilometrový úsek s osmi mostními objekty. „Schválně zmiňuji ‚mostní objekty‘ a nikoli ‚mosty‘,“ zdůraznila s vysvětlením, že vedle větších mostů se zde nacházejí i drobnější stavby - včetně několika propustků.