Nový výtah ve stanici Nádraží Holešovice spojuje nástupiště a severní vestibul, který je již v úrovni ulice a chodbou spojen s odbavovací halou vlakového nádraží. V úrovni nástupiště je umístěn mezi pravé a levé pevné schodiště. Výtah má dvě stanice – úroveň nástupiště a vestibulu. 

Slavnostní zahájení rekonstrukce Branického mostu.
Začala rekonstrukce Branického mostu. Nutná oprava potrvá přes rok

Výtah tak nahradil původní zastaralou zdvihací plošinu, která v metru sloužila od roku 1993. Plošina byla ale pomalá a malá a neumožňovala tak přepravu dvou kočárků najednou nebo přepravu s kolem.

V rámci výstavby nechal DPP původní zdvihací plošinu odstranit, rozšířil tak výtahovou šachtu a namontoval moderní, kapacitnější a bezpečnější výtah pro přepravu až třinácti osob.

„Pražská MHD je dle nejnovějšího mezinárodního průzkumu druhá nejlepší na světě. Pokud ale ještě někde máme prostor pro zlepšení, tak je to jednoznačně bezbariérová přístupnost. Dnes zprovozněný výtah ve stanici Nádraží Holešovice řadě lidí zkrátí a zpříjemní cestu. Ve srovnání s původní zdvihací plošinou má dvaapůlkrát větší nosnost, o polovinu větší plochu kabiny a téměř sedmkrát vyšší rychlost. MHD přístupná všem bez bariér je mojí osobní prioritou,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Zdroj: Deník/Radek Cihla

Bezbariérové zpřístupnění metra Dopravní podnik hl. města Prahy plánuje i ve stanici Jiřího z Poděbrad, na Floře či ve stanici Radlická a Strašnická.

„Mimo ražené výtahy, jaké stavíme na Jiřího z Poděbrad či připravujeme na Floře, které jsou finančně, technicky i stavebně náročné, chystáme projekty bezbariérového zpřístupnění stanic podobné novému výtahu na Nádraží Holešovice. Týká se to stanic Radlická, která zatím není bezbariérově přístupná a stanice Strašnická, kde máme zdvihací plošinu, a nikoliv plnohodnotný výtah,“ řekl Marek Kopřiva, člen představenstva a technický ředitel DPP – Metro.