Stavba s celkovými náklady 53 milionů korun probíhala od loňského srpna. Podobně jako na nádraží ve Vysočanech pokrývají střechu budovy pásy s vegetací. Výstavba nové odbavovací haly navázala na modernizaci traťového úseku ve směru na Smíchov.

Slavnostní otevření nové nádražní budovy v Radotíně | Video: Deník/Rade Cihla

Prosklený objekt měří 143 metrů čtverečních. „Kromě potřebného zázemí zde lidé najdou kavárnu s venkovní terasou a budou moct využít také gastronomické služby. Zahájení provozu plánujeme na začátku příštího roku,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Nádražní budova bude v zimě vytápěna a v létě chlazena. Automaticky otvírané dveře se vzduchovou clonou zajistí ochranu proti venkovnímu chladu. Chybět nebudou ani tabule s informacemi o odjezdech vlaků, navíc s akustickým přepisem informací pro nevidomé. Samozřejmostí je bezbariérový přístup.

Na toalety pro cestující se bude vcházet přes turnikety, poplatek bude možné uhradit hotově i bezhotovostně. U venkovní terasy se nainstalují stojany pro kola a nabíječka pro elektrokola.

Slavnostní otevření nové nádražní budovy v Radotíně | Video: Deník/Rade Cihla

Nová budova nahradila stávající nevyhovující nádražní budovu, která se využije například jako služebna městské policie.

„Železnice nabízí občanům Radotína nejrychlejší spojení s centrem hlavního města. Vlaky jsou zde proto hojně využívané. To samé bude jistě platit i o moderní nádražní budově,“ je přesvědčený ministr dopravy Martin Kupka. Stavba je navržena ke spolufinancování z Nástroje pro oživení a odolnost RRF.