„Dopravní podnik ty tramvaje už z provozu vyřadil, ale v Mariupolu mohou být ještě velmi užitečné. Nesmíme zapomínat čím vším si město muselo v posledních letech projít a myslím, že poskytnutí dalších tramvají je tím nejlepší, co Praha může udělat," uvedla primátorka Adriana Krnáčová. Další vozy DPP již nebude posílat.

Osm vybraných vozů bylo vyrobeno koncem 80. let minulého století. Mají naježděno od 1,4 do 1,6 milionu kilometrů. Tramvaje jsou funkční a provozuschopné. DPP postupně vyřadil všechny tramvaje typu T3 z provozu a nahradil je opravenými a modernizovanými variacemi T3 nebo novými vozy Škoda 14T a 15T-ForCity.

Tramvaj T3 se stal nejvyráběnějším typem tramvaje na světě 

Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace T3. Už několik let firma kupuje nízkopodlažní vozy 15T Forcity od Škody Transportation. Za 250 tramvají by měl zaplatit celkem zhruba 19 miliard korun. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují okolo 3,4 miliardy korun.

Tramvaj T3 se včetně modernizací stala nejvyráběnějším typem tramvaje na světě - v letech 1960 až 1997 jich bylo vyrobeno téměř 14 tisíc. Pravidelný provoz T3 byl v Praze zahájen v listopadu 1962 a poslední klasická T3 vyjela na podzim 2011.