"Jezevčíci" byli představeni již v listopadu loňského roku, kdy v rámci systému navigace a značení Čitelná Praha. Od té doby jezdí na každé lince metra tři testovací soupravy, ve kterých si cestující mohou prohlédnout a porovnat novou a starou verzi.

Nová, resp. alternativní verze, zobrazuje pouze konkrétní linku metra, na které se cestující aktuálně nachází. A to u několika lidí na sociálních sítích vyvolalo reakce.

Zdroj: Youtube

„Dosavadní verze je lepší, protože i v nacpaném metru vidím stanice na jiných linkách. U tohoto návrhu je problém: Když pojedu např. céčkem, tak nevidím, na kterou linku mám přestoupit, když chci na Bořislavku," uvedl jeden z uživatelů sociální sítě X pod příspěvkem Pražské integrované dopravy.

Další z uživatelek s názorem souhlasí. Podle ní může značení být matoucí pro mimopražské cestující či turisty. „Grafika pěkná, vypadá to čistě a přehledně, ale mně osobně vyhovuje vidět všechny 3 trasy a plánovat si přestupy. Což dle mě ocení i mimopražští a cizinci," napsala.

Bílá na černé nebo černá na bílé?

Kromě obsahu značení se ale lidé zaměřují i na provedení. Nová schémata mají totiž černý podklad s barevným značením namísto původního bílého podkladu a barevného značení.

„Oproti starým světlým schématům jsou ty nové černé nečitelné. Za mě špatný krok," napsala pod facebookový příspěvek uživatelka Ivana Farksová. A nebyla jediná. Já na té černé vůbec nevidím nic a to mi je 30. Nechápu jak na tom někdo starší muže něco vidět," okomentovala další z uživatelek.

Své fanoušky si ale schéma přeji jen našlo. „Paráda, tmavé pozadí se mi výrazně lépe čte. Upřímně, překvapuje mne kolik lidí tu přiznává, že si cestu metrem plánuje podle jezevčíka nad dveřmi. Přijde mi logičtější mít ve vlaku jen aktuální trasu, současný řešení některé návštěvníky města mátlo, protože nechápali kde jsou," svěřil se uživatel Boldricus.

Svou spokojenost vyjádřil i Miroslav Brůna na Facebooku: Jezevčík s jednou trasou je super. Černá taky. Jen zastávky s bezbariérovým přístupem bych označil klasicky a ne legendou kde to není.

Vyjádřit můžete i vy svůj názor v průzkumech Pražské integrované dopravy. Zde a zde.