Vedení Prahy i strážníků dlouhodobě tvrdí, že je vozový park městské policie zastaralý. Podle ředitele Eduarda Šustera byl obměněn naposledy v roce 2008 a 2009. „Nerad bych se dostal do situace, abychom lidem na tísňové lince 156 museli na jejich tíseň odpovídat, že nemáme čím přijet," řekl dnes zastupitelům. Zadávací řízení na nákup aut začalo už před třemi lety, zakázku ale zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Městská policie by měla dostat 200 vozidel, magistrátu bude sloužit zbylých 16. Zastupitelé ovšem nedávno stejnou zakázku odmítli. Žádali, aby strážníci předložili ucelenou koncepci.

K čemu mají auta sloužit?

„Vadí mi, že v materiálu není jasně uvedeno, k čemu a komu mají auta sloužit," řekl zastupitel Rudolf Blažek (ODS). „Na základěschválené koncepce jsem očekával razantní snížení vozového parku a důraz na přítomnost strážníků v ulicích," doplnil.

Některým zastupitelům vadilo i to, že v rámci tendru Praha kupuje nejen auta pro strážníky, ale i pro magistrát. Podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) by ale nebylo výhodné zakázku dělit. Z analýz prý vyplývá, že takto vyjdou auta levněji.

K obhajobě zakázky se připojil opoziční zastupitel Bohuslav Svoboda (ODS), který dřív ve funkci primátora materiál neúspěšně zastupitelům předkládal. „Automobily jsou skutečně nesmírně potřeba," uvedl. „Náklady na opravu starých vozidel narůstají geometrickou řadou," doplnil s tím, že bez nich policie nebude moci plnit svoji funkci.

Původně mělo být vozů pro městskou policii o čtvrtinu méně,zakázka byla ale pouze dvouletá. Podle nynějšího záměru by měli strážníci dostat prvních 60 vozů v příštím roce. V dalších letech pak dostanou 50 aut a dvakrát po 45. Půjde především o osobní auta, dohromady jich bude 131, dále 30 pick-upů, 24 vozů s pohonem na všechnačtyři kola a několik minibusů. S dodavatelem bude uzavřena rámcová smlouva.

Městská policie letos vrátila Praze nepotřebnou techniku, například terénní vozy hummer a vznášedlo.