Novinářům to řekl pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09). Záležitostí se ještě musí zabývat vedení Středočeského kra­je.

„Ideou integrace je heslo: jedna jízdenka, jeden tarif a jedna síť," řekl Pařízek. Spojení má přinést efektivnější fungování veřejné dopravy a finanční úspory. Kolik by to bylo, není zatím jasné.

Sloučení obou systémů veřejné dopravy již schválily výbory dopravy pražského i středočeského zastupitelstva, nyní by měla materiál projednat rada Středočeského kra­je.

Náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Miloš Petera (ČSSD) řekl, že integraci pražské a středočeské dopravy podporuje a je to nejdůležitější téma jeho fungování ve vedení kraje. Středočeské hejtmanství si podle něj k tomuto procesu stanovilo určité podmínky.

„Věřím, že po tomto schválení se nějak vyjádříme a dáme nějaké doporučení do rady a zastupitelstva. Takže další krok je na naší straně a my se k tomu budeme muset takto postavit," dodal.

Propojení železnic i přívozů

Zřídit integrovaný dopravní systém znamená propojení městské a regionální dopravy propojit železnici, metro, tramvaj, trolejbusy, autobusy, ale také přívozy či lanovky do jednoho systému. Zároveň také přinese využití příměstské dopravy pro obsluhu města a prodloužení městských linek pro obsluhu regionu. Cestující by jezdili podle jednotného tarifu.

Z dopravního hlediska má integrace odstranit přepravní duplicity, zlepšit funkčnost veřejné hromadné dopravy při zpožděních a mimořádných situacích a zlepšit informovanost cestujících především při přestupech.

V současné chvíli je podle Pařízka sedm oblastí, kde je třeba dokončit integraci autobusových linek. Jde o Mělnicko-Neratovicko, Kladno a Slaný, Rakovnicko, Štěchovice a Sedlčany, okolí Mladé Boleslavi, Beroun-Rudná a Příbram.

Už jenom jeden koordinátor

V novém systému by pro Prahu a kraj vznikl jeden koordinátor, který by tvořil tarify jízdného či plánoval trasy a tvořil jízdní řády. V současné době to dělají město i kraj samy.

Kdy se oba systémy veřejné dopravy propojí a začnou fungovat společně,není jasné. Podle Pařízka je nutné, aby se město a kraj domluvily na způsobu financování. „Kdy ke shodě dojdeme, nelze nyní říct," uvedl.

Organizace Ropid, která nyní dopravu ve městě a jeho okolí organizuje, nyní vypracuje finanční analýzu a integraci následně projednají Praha i Středočeský kraj.