Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha schválila garance za závazky dopravního podniku

Praha - Pražští zastupitelé na posledním jednání před komunálními volbami schválili garance za závazky, které má pražský dopravní podnik (DPP) vůči strojírenské firmě Škoda Transportation. Město bude jako vlastník podniku bezúplatně ručit za odložené splátky na dodávku tramvají, jejíž celková hodnota je přes 19,2 miliardy korun.

12.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Garance pak ještě musí posvětit Evropská komise. Podnik s ní o tom bude jednat.

Pro dopravní podnik, který není v dobré finanční kondici, jsou garance existenčně důležité. Bez nich by totiž Škoda Transportation od dohody o odložených splátkách odstoupila a dopravní podnik by musel za tramvaje platit tak jako doposud.

Schválení garancí bylo do poslední chvíle nejisté. Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) už dříve odhadoval, že se pro ně dostatečná podpora nenajde a rozhodne spíš až nová politická garnitura, která vzejde z podzimních voleb. Termín pro schválení garancí by vypršel na konci roku.

Vyjednávalo se měsíce

Dohodu o úpravě problematické smlouvy podepsal dopravní podnik, který je největší městskou společností v České republice, a strojírenská firma po několikaměsíčním vyjednávání na konci května.

Kromě rozložení splátek a zachování ceny se dohodly na lepší výbavě tramvají. Výrobce dodá soupravy s klimatizací a připojením wi-fi. Zároveň prodlouží záruku pro již dodané poruchové tramvaje. Pro Škodu Transportation to znamená zvýšení nákladů o miliardu. Praha má ručit za to, že dopravní podnik závazky splatí do roku 2022.

V původním kontraktu z roku 2006 se město pod vedením tehdejšího primátora Pavla Béma (ODS) zavázalo odebrat 250 tramvají 15T ForCity, které byly vyvinuty speciálně pro Prahu. Každý rok to znamenalo investici přesahující dvě miliardy korun.

Člen představenstva dopravního podniku Petr Vychodil navíc už dřív uvedl, že podnik soupravy objednával v době, kdy je vůbec nepotřeboval. Nízkopodlažní tramvaje mimo to od začátku vykazovaly technické problémy a jejich údržba bude po uplynutí záruky velice nákladná, tvrdí Vychodil.

Hospodaření podniku negativně ovlivňuje řada zakázek uzavřených v minulosti, některé z nich prověřuje policie.

Autor: ČTK

12.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda strany zelených Matěj Stropnický

Stropnický věří, že se jeho Zelení vrátí do Sněmovny

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení