V modrých zónách, tedy v zónách pro parkování rezidentů s dlouhodobou parkovací kartou, začne carsharing fungovat nejdříve v roce 2018.

„Požadavky jsou zpracovány ve spolupráci se všemi oficiálně působícími casharingovými společnostmi na území Prahy. Tento dokument zároveň umožní do budoucna i dalším casharingovým společnostem bezkonfliktní provozování této služby v zónách placeného stání," píše se v materiálu.

Vznik registračního systému 

Mezi požadavky je rovněž to, že firma musí vytvořit veřejný registrační systém a online systém pro rezervaci včetně mobilní aplikace. Jednotlivé automobily musí být přístupně 24 hodin denně, průměrné stáří vozů nesmí být starší čtyř let a musí splňovat emisní normu Euro5. Služba musí být přístupná nejméně v deseti oblastech Prahy. Firma rovněž musí městu umožnit přístup do systému.

Carsharing bude možné zavést do modrých zón až v roce 2018, kdy již bude mít město nového správce zón placeného stání a bude zaveden nový systém kontroly vozidel. „Do té doby je třeba připravit funkční systém, který budou využívat carsharingové společnosti a který umožní snadnou kontrolu těchto vozidel v zónách placeného stání," píše se v materiálu.

Carsharing umožňuje více řidičům používat stejný automobil. Město si od něj slibuje úsporu parkovacích míst a zlepšení životního prostředí.

Čtěte také: Krnáčová vyzvala Uber, aby zlegalizoval svou činnost