Vedení Prahy zadalo úředníkům vypracovat varianty, jak problém s místem vyřešit. V pracovní verzi dokumentu, který by měli dostat na stůl radní, jsou nastíněny čtyři možnosti. První počítá s možností, že se počet úředníků a struktura magistrátu v následujících letech dramaticky nebudou lišit.

Škodův palác už nestačí 

Druhý a třetí scénář pracují s variantou, v níž figuruje Škodův palác. Jednou možností je nákup paláce od jeho současného vlastníka, firmy Copa Retail. Druhou je stavba nové budovy, do které se přesune zhruba tisícovka úředníků, kteří ve Škodově paláci pracují.

Nákup paláce ale letos v srpnu odmítla primátorka Adriana Krnáčová (ANO). „Koupě paláce nepřichází v úvahu, protože už nyní víme, že ta budova je nedostačující pro potřeby úřadu," řekla tehdy.

Scénář počítá i s přesunutím úřadu 

Poslední čtvrtý scénář počítá s novou budovou, do které by se přesunul kompletně celý úřad. Budova by musela být mimo historické centrum a město by do stavby muselo investovat vlastní peníze. Tato varianta by ale dle materiálu vedla k nežádoucímu vylidnění centra.

Kdy a jak se město rozhodne, není jasné. Podle dokumentu by měla výběru řešení předcházet analýza fungování magistrátu a rozvržení jeho odborů.

Úřednící sídlí v několika budovách 

Radní letos na konci srpna schválili dokument zabývající se posouzením několika míst vhodných pro stavbu nové budovy magistrátu. Z dokumentu, který vypracoval Institut plánování a rozvoje, vyšla jako nejlepší lokalita Na Knížecí v Praze 5.

Magistrátní úředníci nyní sedí v několika budovách. Nejvíce jich je ve Škodově paláci, celkem 962, dalších téměř 300 je v pronajatých prostorech Business centra Vyšehrad. Na Mariánském náměstí v budově Nové radnice je 266 úředníků a v nové úřední budově na Kafkově náměstí 266 lidí. Úředníci sídlí také v Rytířské a v Emauzích. Další prostory a budovy slouží pro městské organizace.

Čtěte také: Praha zaplatí 2,4 milionu za poradenství ohledně sídla magistrátu