Ve smíchovské stanici zatím dojde hlavně na bourání. Zmizí část kolejí a padnout má lávka přes celé kolejiště. Později ji nahradí nová, a to s napojením na Radlickou ulici – kdy se lze těšit i na přímé propojení nástupišť s novou čtvrtí vzniklou v rámci projektu Smíchov City.

Stavět se má od příštího roku do roku 2027: v rámci etapy, pro niž nyní Správa železnic hledá firmu, jež se o budování nové podoby nádraží postará. Kompletní přestavbu kolejiště doprovodí nejen obnova trojice nynějších nástupišť, ale nově vznikne ještě čtvrtý peron. U něj mají zastavovat zejména vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici, tedy na trase Pražského Semmeringu.

Zdroj: Youtube

Vedle těchto prací dojde i na změny, jež by pasažérům měly cestování usnadnit a zpříjemnit. Výtahy zajistí bezbariérový přístup, což ve 21. století lze vnímat jako očekávanou samozřejmost. Zásadní rekonstrukcí projdou oba nynější podchody, které čeká i prodloužení. Ústit budou do budoucího parkovacího domu, jehož výstavbu v této lokalitě chystá hlavní město Praha.

Magistrát také připravuje vybudování moderního přestupního terminálu Smíchov. A další budoucí plány pro tuto lokalitu ohlašuje Správa železnic: počítá s rozsáhlou rekonstrukcí smíchovské nádražní budovy. A kdy to bude? Aktuální plány počítají se zahájením prací v roce 2026. Původně se s tím počítalo už dřív, ale termín byl posunut kvůli návaznosti na další projekty.

Zamýšlená podoba Terminálu Smíchov.
Modernizace Smíchovského nádraží dostala zelenou. První práce začnou už letos

Jestliže ministr Kupka na chystané změny čerstvě upozornil na facebooku, a to s odkazem na kompletní proměnu nádraží, valný ohlas to nevyvolalo. „Kupka jede,“ pochválil sice uživatel Milan Hamšík – Lukáš Bengl z Ústí nad Labem ale nabízí jiný pohled. „V Ústí máme most na spadnutí, ale pět miliard na nádraží v Praze jako prd,“ vyjádřil v komentářích na sociální síti svůj nesouhlas. A jasno má i správce skupiny Zfušované projekty. „PR ano. Ale moderní doprava ne…“ píše stručné hodnocení.

Chystaná dekonstrukce stanice Praha-Smíchov:

- Připravuje se kompletní modernizace kolejí a nástupišť, prodloužení podchodů pod celým kolejištěm i nová lávka, která povede nad celou stanicí a umožní bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště
- Vlastní realizace stavby se předpokládá v letech 2024 až 2027
- Celkové náklady aktuálně dosahují 5,2 miliardy korun

Zdroj: Správa železnic