1/7

Obnova pražské městské hromadné dopravy

Část evropských dotací je využita na obnovu metra a tramvají. Kromě výstavby metra A, která spolkla několik miliard, se jedná i o drobnější, ale za to početné projekty. Patří mezi ně třeba modernizace eskalátorů v pražském metru.

close Na Karlově náměstí byly 16. srpna otevřeny eskalátory po rekonstrukci. info Zdroj: Deník / Martin Divíšek zoom_in Ilustrační foto.

„V rámci 13. výzvy Operačního programu Praha – pól růstu ČR (OP PPR), předložil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) žádost o podporu na projekt Modernizace pohyblivých schodů ve stanici Anděl,“ popsal projekt Dopravní podnik s tím, že tak dosáhl energetické úspory prostřednictvím modernizace stávajících zastaralých a energeticky vysoce náročných eskalátorů za moderní energeticky efektivní eskalátory s vyšší bezpečností provozu a nižšími provozními náklady. Na projekt získal z evropské dotace 84,3 milionů korun.

Obdobné modernizace se uskutečnily ve stanici Karlovo náměstí, Náměstí republiky, Palmovka nebo Skalka. V uplynulém období byly uvedeny do provozu bezbariérové přístupy do stanic Opatov a Karlovo náměstí nebo výtah ve stanici I. P. Pavlova, který vyšel na více jak 38 milionů dotačních peněz.

Fotogalerie: Slavnostní otevření bezbariérové stanice metra I. P. Pavlova.

Na financování těchto bezbariérových zpřístupnění získalo město podporu z fondů EU v rámci Operačního programu Praha – Konkurenceschopnost. V létě se má otevřít bezbariérový výtah do stanice náměstí Jiřího z Poděbrad. V řadě dalších stanic jsou zpracovány studie proveditelnosti a u některých z nich již byla zahájena projektová příprava. Jedná se například o stanice Radlická, Hradčanská, Českomoravská, Náměstí Republiky a Křižíkova. Celkově do pražské metra přiteklo z evropských dotací několik miliard korun, které byly mimo jiné použity i na obnovu tramvajových tratí.

arrow_left Předchozí
1/7
Další arrow_right