Svou roli jistě sehrál i fakt, že řada lidí plánuje dovolenou podle školních prázdnin. Totálně ucpaná tak byla Praha i ve středu odpoledne. „Je to strašné; člověk tady jen poskakuje," řekl Deníku Martin Novák z auta stojícího na Radlické.

Nová tramvajová zastávka Štvanice.
Kolony na magistrále. Na vině je obnova zastávky Štvanice

Počet havárií se dramaticky nezvýšil

„O moc lepší není ani Plzeňská, jak se řidiči snaží nějak dostat do Mrázovky," připomněl o něco později – a vlastně pojmenoval situaci příznačnou po celém hlavním městě: mnozí z šoférů, kteří uvízli na své trase, se snažili hledat alternativy, takže se ucpávaly i možné objízdné trasy. A třeba výjezd z metropole po dálnici D1 vpodvečer navíc ještě zkomplikovala nehoda na 12. kilometru, před níž řidiči postáli v kolonách dobrou půlhodinku.

Počet havárií však policisté navzdory velmi silnému provozu, který si vynutil i regulaci dopravy v tunelech, neznamenávali nijak dramaticky zvýšený. Většina bouraček navíc přinesla jen pomačkané plechy a případné další zhoršení dopravních komplikací – byť ani záchranáři nezůstali bez práce. Už dopoledne pomáhali třeba sraženému chodci nebo motorkáři.

Ilustrační foto
Doprava do Prahy zlevnila a posílila spoje

Deštivé počasí tradičně v Praze znamená silniční nápor 

Spěchající lidé ovšem nepřeplňovali jen silnice a ulice. Až nečekaně plno bylo i ve veřejné dopravě. „A to jsem si myslela, že lidi vytáhnou plechové deštníky," povzdechla si Jiřina Sládečková, když na I. P. Pavlova přestupovovala z přeplněného metra do přecpané tramvaje. Připomněla tím, že deštivé počasí tradičně v Praze znamená silniční nápor: kdo může, volí raději cestu autem. Tentokrát však bylo plno i v prostředcích hromadné dopravy.

Pro čtvrtek lze očekávat podobnou situaci

Ostatně – i dopravní podnik upozorňoval za zpoždění autobusů. A to i v místech, kde se neuplatňují omezení kvůli rekonstrukcím komunikací. Důvod? Silná individuální doprava. Jinými slovy: příliš mnoho aut v ulicích a s tím spojené kolony. V Praze se prostě cestovalo tak masivně, že se to neobešlo bez zdržení.

Pro čtvrtek lze očekávat podobnou situaci – a pro začátek příštího týdne v období návratu z Velikonoc jakbysmet. Pomoci by mohlo plánovat jízdy do časů, kdy by mělo být na silnicích volněji – a i tak si pro jistotu ponechat dostatečnou časovou rezervu, aby se řidiči a jejich spolujezdci nemuseli v autě zbytečně stresovat. Pevné nervy a trpělivost se ostatně pomalu stávají součástí povinné výbavy každého motoristy…

Dopravní kontrola. Ilustrační foto.
Na velikonoční silniční provoz v ČR dohlédne přes 3000 policistů