Svou roli jistě sehrál i fakt, že řada lidí plánuje dovolenou podle školních prázdnin. Totálně ucpaná tak byla Praha i ve středu odpoledne. „Je to strašné; člověk tady jen poskakuje," řekl Deníku Martin Novák z auta stojícího na Radlické.
Počet havárií se dramaticky nezvýšil
„O moc lepší není ani Plzeňská, jak se řidiči snaží nějak dostat do Mrázovky," připomněl o něco později – a vlastně pojmenoval situaci příznačnou po celém hlavním městě: mnozí z šoférů, kteří uvízli na své trase, se snažili hledat alternativy, takže se ucpávaly i možné objízdné trasy. A třeba výjezd z metropole po dálnici D1 vpodvečer navíc ještě zkomplikovala nehoda na 12. kilometru, před níž řidiči postáli v kolonách dobrou půlhodinku.
Počet havárií však policisté navzdory velmi silnému provozu, který si vynutil i regulaci dopravy v tunelech, neznamenávali nijak dramaticky zvýšený. Většina bouraček navíc přinesla jen pomačkané plechy a případné další zhoršení dopravních komplikací – byť ani záchranáři nezůstali bez práce. Už dopoledne pomáhali třeba sraženému chodci nebo motorkáři.
Deštivé počasí tradičně v Praze znamená silniční nápor
Spěchající lidé ovšem nepřeplňovali jen silnice a ulice. Až nečekaně plno bylo i ve veřejné dopravě. „A to jsem si myslela, že lidi vytáhnou plechové deštníky," povzdechla si Jiřina Sládečková, když na I. P. Pavlova přestupovovala z přeplněného metra do přecpané tramvaje. Připomněla tím, že deštivé počasí tradičně v Praze znamená silniční nápor: kdo může, volí raději cestu autem. Tentokrát však bylo plno i v prostředcích hromadné dopravy.
Pro čtvrtek lze očekávat podobnou situaci
Ostatně – i dopravní podnik upozorňoval za zpoždění autobusů. A to i v místech, kde se neuplatňují omezení kvůli rekonstrukcím komunikací. Důvod? Silná individuální doprava. Jinými slovy: příliš mnoho aut v ulicích a s tím spojené kolony. V Praze se prostě cestovalo tak masivně, že se to neobešlo bez zdržení.
Pro čtvrtek lze očekávat podobnou situaci – a pro začátek příštího týdne v období návratu z Velikonoc jakbysmet. Pomoci by mohlo plánovat jízdy do časů, kdy by mělo být na silnicích volněji – a i tak si pro jistotu ponechat dostatečnou časovou rezervu, aby se řidiči a jejich spolujezdci nemuseli v autě zbytečně stresovat. Pevné nervy a trpělivost se ostatně pomalu stávají součástí povinné výbavy každého motoristy…