Podle dřívějších informací bude takzvaný bikesharing stát zhruba 50 milionů, roční provoz pak vyjde na deset milionů. Uživatelé by měli za užívání kol platit poplatek zhruba 500 korun ročně.

Kola budou umístěna ve speciálních stanovištích, která by od sebe měla být vzdálena v průměru 300 metrů, v turisticky vytížených lokalitách 150 metrů. Oblast bikesharingu bude zahrnovat území o rozloze deseti kilometrů čtverečních, zjistili novináři z aktuálních údajů ve věstníku.

Vedení města předpokládá celoroční provoz. Součástí zakázky bude pravidelný servis kol i stanovišť, zajištění on-line systému, na jehož základě budou uživatelé za službu platit a kde získají informace o dostupnosti kol. Vítěz soutěže se bude starat také o marketing a reklamu na kolech.

Rekola využívají stovky lidí

V Praze zatím funguje projekt s názvem Rekola, v jehož rámci si registrovaní zájemci mohou půjčovat výrazně růžové starší bicykly. Systém byl zaveden v dubnu roku 2014. Vloni ho v Praze využívalo přes 1600 lidí, letos mají růžová kola uspokojit až 5000 obyvatel hlavního města. Systém funguje také v Brně nebo Hradci Králové.

Bikesharing má zhruba 650 měst po celém světě. Jako ekologický způsob dopravy podle odborníků prospívá životnímu prostředí.