Primátor Bohuslav Svoboda uvedl, že pokud budou protesty i nadále pokračovat, přeruší možnost jednání a všeobecně prospěšného výsledku nebude možné dosáhnout.
Svoboda zároveň podotkl, že zavedení rychlostních limitů je otázkou pro městské části, s nimiž by tyto diskuze měly být vedené.
„Blokády samotné nejsou řešením ani cestou k řešení, ale vynucujícím prostředkem. Pokud budou blokády tohoto druhu pokračovat, tak to diskuzi zarazí. Myslím, že tento můj nárok je poctivý, a byl bych rád, kdyby ta diskuze začala dnes,“ řekl primátor.
Proto došlo k návrhu zavedení pozice Zmocněnce pro zklidnění dopravy, který by měl představovat prostředníka mezi diskutujícími stranami.
Zástupci organizace Poslední generace se ohradili proti zastupitelům, kteří o prostestech mluví jako o blokádách. „Jde o ohlášená shromáždění s malým dopadem na automobilový provoz," uvedli zástupci iniciativy 30 pro Prahu na svém twitteru.
Město odmítá plošnou třicítku
„Vedení města skupině Poslední generace vysvětlilo, že plošné omezení rychlosti po celém městě na všech kategoriích silnic není vhodné z více důvodů,“ uvedl magistrát v tiskové zprávě. Omezení na páteřních komunikacích v hlavním městě proto magistrát i nadále neplánuje.
„Zájem učinit pražskou dopravu bezpečnější, plynulejší a v podstatě i klidnější nevnímám jako nic kontroverzního. Stejně tak i zavádění zón 30 v rezidenčních oblastech dává smysl a mojí zkušeností je, že v těchto lokalitách jsou takové změny přijímány samotnými obyvateli konsensuálně,“ uzavřel předseda Výboru pro bezpečnost a pro prevenci kriminality Jiří Ptáček.