Z dopravního centra bude řízen provoz v metropoli, včetně tunelového komplexu Blanka. Vítěz soutěže na stavbu Malovanky i firma, která skončila druhá, podle podkladů pro radu „odmítli součinnost při uzavírání smlouvy". Výběr vítěze totiž provázely průtahy. Rada s výběrem měsíce otálela.

V roce 2012 tehdejší vedení Prahy vypsalo dvě soutěže, na stavbu a technologie, za 1,1 miliardy korun bez DPH. Nikdy je ale neukončilo. Pozdější politická reprezentace v čele s TOP 09 totiž zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu peníze. Vznikl tak problém, odkud řídit tunel Blanka, který se po řadě odkladů otevřel v sobotu. Praha kvůli tomu vloni narychlo a provizorně dovybavila stávající dispečinky.

Stavba místo zelené plochy

K diskusi o tom, zda město operační středisko potřebuje či nikoli, se radní vrátili na začátku letošního roku. V lednu rozhodnutí odložili. „Chceme zjistit, nakolik je taková stavba nezbytná," řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). V květnu ale rozhodli, že se stavět bude.

Operační středisko vznikne nad ústím Strahovského tunelu v místech, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je tunel Blanka. Proti železobetonové stavbě se v minulosti opakovaně postavili místní obyvatelé. Doufali, že v místě zůstane zelená plocha.

Do budovy by se měly přesunout mimo jiné dopravní dispečink, který je v současnosti v ulici Na Bojišti a na Strahově, a dispečerská pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby. V objektu by rovněž bylo záložní datové úložiště pražského magistrátu, sídlo Technické správy komunikací a centrum krizového řízení.