Městský web opravujeme.to momentálně hlásí přes osm desítek stavebních akcí se zásadnějším dopadem na dopravu. Prezident Miloš Zeman v souvislosti se situací na pražských komunikacích nedávno vyzval k rezignaci primátora Zdeňka Hřiba (Piráti), který v odpovědi obvinil hlavu státu z vedení nepřiznané předvolební kampaně ve prospěch vládního hnutí ANO. „Tato pirátsko-aktivistická koalice řidiči opovrhuje a nejradši by nás všechny posadila na kolo nebo do MHD, která je ale také přetížená. Hlavně autobusy mají v rozkopaných ulicích problém a nabírají obrovská zpoždění,“ prohlásila pražská zastupitelka ODS a místostarostka Prahy 2 Alexandra Udženija.

Zástupci magistrátní opozice nicméně při emotivní debatě, při níž zazněla tvrdá kritika vedení města za aktuální stav pražské dopravy, našli i slova uznání za krok náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě). Ten předložil ke schválení zastupitelům „zásady koordinace“ dopravních staveb mezi magistrátem, Technickou správou komunikací (TSK) a městskými částmi. Schválený materiál by měl vnést do přípravy akcí větší systematičnost. Scheinherr i zbytek jeho koalice ovšem trvají na tom, že koordinace je kvalitní už dnes a že větším množstvím staveb v současnosti hlavní město splácí dluh na dopravní infrastruktuře z minulosti.

„Zároveň bych upozornil, že je dnes v Praze na silnicích po loňském rapidním propadu o pět procent více aut než v roce 2019. Je to nejvíc v historii. A k žádnému zrušení jízdního pruhu ve prospěch cyklistů, jak opakovaně zaznívá, za naší garnitury nedošlo,“ uvedl Scheinher v polemice s opozičními kolegy.

Náměstek také zastupitelům ukázal graf dokládající, že letošní zahájení školního roku bylo v centru Prahy z hlediska zpoždění spojů MHD srovnatelné s minulými roky. A k tomu zdůraznil, že žádné problémy s průjezdností nehlásí ani hasiči nebo záchranná služba. Místostarosta Prahy 15 a pražský zastupitel hnutí ANO Václav Bílek na to reagoval tvrzením, že situace je kritická v řadě okrajových částí metropole. „Auta často nepopojíždějí, ale stojí. A s nimi autobusy MHD. Stává se, že děti stráví na cestě do školy hodinu a půl místo půl hodiny,“ poznamenal Bílek.

Výtky na adresu koalice zaznívaly i kvůli instalaci různých bezpečnostních prvků nebo infrastruktury pro cyklisty a navazujícím úpravám jízdních pruhů. „Řada problémů vzniká kvůli negativním úpravám. A námitky městských částí jsou magistrátními úředníky většinou ignorovány. Kupříkladu o chystané úpravě v ulici Na Strži jsme se dozvěděli od TSK bez možnosti s tím něco udělat,“ řekl místostarosta Prahy 4 Zdeněk Kovařík (ODS). Jeho spolustraníci současně navrhli, aby rezidenti s parkovacím oprávněním dostali zdarma kredit až ve výši 100 hodin ročně pro návštěvy. Reforma „modrých zón“ ale hlasováním rovněž neprošla.