Magistrát od února převezme provozování kartového centra, které zajišťuje vydávání a správu karet opencard. I poté ale bude muset platit současnému provozovateli, firmě Haguess, za licence. Informace o tom projednal výbor pro hospodářskou politiku a informatiku pražského zastupitelstva. Praha musí navíc s firmou Haguess uzavřít další licenční smlouvu. Má totiž licence jen na 650 000 karet, vydáno jich ale bylo asi o 35 000 více.

„Firma Haguess je autorem projektu, a je tedy velmi pravděpodobné, že se Praha při provozování opencard od firmy nikdy neodstřihne,“ řekl náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). Právě na nevýhodné smlouvy s Haguess upozorňoval už dříve audit, který celý projekt označil za předražený.

Metropole navíc musí nyní řešit problém s tím, že vyčerpala množství licencí na karty opencard, které od Haguess koupila. Podle Březiny se chce město dohodnout s firmou tak, aby mohla disponovat neomezeně velkým množstvím těchto licencí.

Komplikace

Magistrát nyní pracuje na převzetí provozu kartového centra, které zajišťuje vydávání a správu karet. Ředitel magistrátu Martin Trnka na výboru připustil, že převzetí systému je poměrně komplikované a město nemá dostatečné znalosti o jeho fungování. „Musíme systém dostat do našeho zařízení, zajistit výrobu a výdej karet a dodávku koncovým zákazníkům,“ poznamenal Trnka.

Zástupci města doufají, že systém 1. února nezkolabuje. Pokud by výpadek nastal, nefungovalo by pouze vydávání karet a neaktualizovala by se data v systému. Tramvajenky by byly normálně v provozu.

Firma Haguess měla smlouvu na provoz kartového centra do konce prosince, Protože se ve výběrovém řízení nepodařilo najít jiného zájemce, prodloužila Praha smlouvu do konce ledna.