VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

19.10.2017
SDÍLEJ:

Ondřej Kolář.Foto: Web Městská část Praha 6

Co Vám vadí na přístupu metropole k městským částem?

Je alibistický a vázne komunikace. Když něco od města chceme, obvykle následuje spousta slibů s neurčitým termínem plnění. Většinou se ale nic nestane. Na naše opakované výzvy odpovídá Praha opět neurčitě, nebo se vymlouvá a převádí odpovědnost na nás. Náš roční rozpočet je necelá miliarda korun ročně, to je mnohonásobně méně než v případě Prahy a od toho se odvíjí i rozdílné možnosti. My ale máme celou řadu připravených projektů, i ve spolupráci s experty z vysokých škol. V některých oblastech se nicméně bez pomoci města neobejdeme. Jako příklad můžu uvést budování parkovišť P+R nebo rozšíření zón placeného stání na celou městskou část.

Proč vázne spolupráce s městem v těchto oblastech?

Na to se ptejte magistrátu. Je evidentní, že Praha 6 jako dopravně vytížená okrajová část metropole potřebuje víc záchytných parkovišť. V jednom období jsme v té souvislosti posílali na magistrát návrhy snad každý měsíc. Odpovědi buď nepřicházely vůbec, nebo se značným zpožděním, klidně několika let. Na jaře jsme odeslali dokumenty k plánovanému rozšíření parkoviště P+R na Podbabě. Zatím nepřišla žádná odezva. Z vlastní iniciativy budeme otevírat parkoviště pro asi 300 aut na Vypichu. To ale nemůže být regulérní P+R, bude to jen dočasná odstavná plocha bez možnosti vybírat parkovné. Skutečné parkoviště může zařídit jen město. To se ale pasuje do role pouhé ‚servisní organizace‘ městských částí a vlastní odpovědnost převádí na místní radnice.

Co od města očekáváte?

Bez úspěchu stále opakujeme: udělejte to a to nebo nám na to dejte peníze a my to uděláme za vás. Praha ovšem nemá koncepci individuální ani hromadné dopravy. Dělají jen tu a tam dílčí kroky, šijí to na koleni. Například Patočkovu ulici začali opravovat teď v říjnu, kdy je mnohem větší provoz než v létě. A konkrétně nás, MČ Praha 6, pak v rámci sebeobrany obviňují, že něco blokujeme. Jednou je to Pražský okruh, podruhé autobus ze Smíchova na Dejvickou. My ale nic neblokujeme. Jen očekáváme, že bude město dělat to, na co má kompetence a hlavně peníze. Skoro to ale vypadá, že nejvíc dostává ten, kdo nejvíc škemrá. A kdo neškemrá, nedostane nic.

Co je podstatou dlouhodobých dopravních problémů Prahy 6?

Je to tunel Blanka, naše ‚černá vrána‘. Jinak úžasná stavba, která ale Praze 6 rozhodně nepřilepšuje. Naše část má hned několik vjezdů a výjezdů z tunelu. Nejsou ale napojené na kapacitní silnice. Ty jsou potřeba kvůli desítkám tisíc aut, která denně přes Šestku pendlují hlavně kvůli dojíždění za prací. Další problém jsou zmíněná chybějící parkoviště. Můžeme třeba sami doplnit nějaké dopravní značky, upravit řazení jízdních pruhů už ne. Naše radnice vše nedokáže řešit sama, ale partner dnes chybí.  

Máte představu, odkud přijíždějí lidé, kteří přes Šestku „pendlují“ nejčastěji za prací?

Na to by mohl odpovědět průzkum, který ale chybí. Mohli by se identifikovat hlavní zdrojové oblasti tranzitní dopravy a díky tomu efektivně plánovat systém záchytných parkovišť i navazující veřejné dopravy. Myslím si, že i takovou studii by mělo realizovat město. 

Připravuje se soutěž na celkovou proměnu Vítězného náměstí. Máte představu o tom, jak zmírnit nápor automobilové dopravy v tomto místě? Bez ohledu na vítěze soutěže…

Jednou z možností je silnice, která by spojila nájezd do Blanky ve Svatovítské ulici s Evropskou a Vítězné náměstí by obešla přes areál kasárna. Problém tzv.Kulaťáku je i to, že jsou auta a přechody koncentrované příliš ve středu náměstí. To způsobuje ‚ucpávání‘ výjezdů vozidly kvůli absolutní přednosti chodců. 

 Co je na Šestce potřeba akutně vyřešit? Nejen v dopravě…

Snažíme se, zatím marně, o zákaz vjezdu kamionů od okruhu v Řepích po Patočkovu. Požadujeme také stavební uzávěru ve stopě, kde má vést severozápadně od města Pražský okruh. O garážích na Prašném mostě už ani nemá cenu mluvit. Město by mělo vykoupit pozemky na Dlouhé míli, kde má vzniknout velkokapacitní parkoviště. Vykoupit by mělo od soukromého vlastníka i půdu kolem Džbánu. Jednou by tam mohlo být pěkné koupaliště a také prostor pro festivaly a větší kulturní akce. O dost vhodnější než Ladronka, která je blízko obytných domů a kde si hlavně v létě příliš klidu neužijí.

Autor: Jan Prokeš

19.10.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Služby - Služby Pedikérka, manikérka 20 000 Kč

Manikéři a pedikéři. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MÍSTO VÝKONU : Mánesova č.p. 311/13, Vinohrady, 120 00 Praha 2 / KONTAKT : MOŠKONOVÁ HANA, e-mail: moskonova@centrum.cz, AJ, RJ. Pracoviště: Saliaz s.r.o., Mánesova, č.p. 311, 120 00 Praha 2. Informace: HANA MOŠKONOVÁ, .

Informační technologie - Informační technologie Programátor 18 000 Kč

Vývojáři softwaru IT specialista. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: místo výkonu práce: Opletalova č.p. 919/5, , Nové Město, 110 00 Praha 1, kontakt: Koryakovtseva Natalia Bc., tel.: +420 736 431 283, e-mail: office@chevas.cz, , Požadujeme alespoň 2 roky praxe v oboru. Pracovní zkušenosti s řešením různých IT dotazů a problémů, požadujeme výpis z RT, jazykové schopnosti: angličtina, ruština, dobré komunikační schopnosti, smysl pro detail, práce v kolektivu, vysoká míra flexibilnosti. Znalosti: HTML, CSS, JS., , Zam. výhody: Příspěvek na stravování, internet, telefonní linka, mobilní telefon, měsíční bonusy. Pracoviště: Chevas company, s.r.o. - opletalova, Opletalova, č.p. 919, 110 00 Praha 1. Informace: Natalia Koryakovtseva, +420 736 431 283.

Gastronomie - Gastronomie Vedoucí provozu 20 000 Kč

Vedoucí provozu v ubytování, stravování a pohostinství (kromě školních jídelen a menz) Guest service supervisor - vedoucí restaurace/recepce. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MÍSTO VÝKONU PRÁCE: Sokolovská č.p. 54/112, Karlín, 186 00 Praha 86, PRVNÍ KONTAKT e-mailem na adr.: hr.prague@pentahotels.com, kontaktní osoba Hrazdirová Věra, tel.: 222332833 , UPŘESŇUJÍCÍ INFORMACE A POŽADAVKY:, Angličtina, ideálně čeština, ZAMĚSTNANECKÉ VÝHODY:, Podnikové stravování za zvýhodněných podmínek, příspěvek na sport, zaměstnanecké ceny při pobytech v jiném pentahotelu. Pracoviště: Pentahotel prague, Sokolovská, č.p. 54, 186 00 Praha 86. Informace: Hrazdirová Věra,, +420 222 332 833.

Administrativa - Přijmeme faktkuranta/tku 30 000 Kč

Přijmeme šikovnou, komunikativní a spolehlivou fakturantku/fakturanta do velkoobchodu zeleniny a potravin, na přijímání objednávek, vystavování dodacích listů, naskladňování zboží a vyřizování telefonů. Praxe s PC podmínkou, znalost programu Helios výhodou. Denní provoz (8,5 hodiny) + extra víkendy, požadujeme češtinu slovem i písmem. Nabízíme indiviuální přístup, práci v pohodovém kolektivu, osobní nákupy za zvýhodněné ceny. Své životopisy zasílejte e-mailem: Nástupní plat až 30.000 Kč HM.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Videosouhrn 15. srpna 2018

Stříkačky stříkaly u Stříbrných stěn a cizinci kopali bezbranného: videa dne

Letiště Václava Havla.
14

Letiště Václava Havla bojuje s hlukem. Chce omezit noční provoz letadel

Poklidná zahrada nedaleko Hradu. Ukrývá umělecká díla i kašnu s čápem

Ruch Hradčanského náměstí. Turisté. Blesky fotoaparátů. Přijde vám nemožné najít v blízkosti Pražského hradu místo k odpočinku? Navštivte nepříliš známou zahradu Šternberského paláce. Malá, ale romantická oáza klidu skýtá útočiště nejen všem, co si chtějí vyčistit hlavu, ale i umělcům. Najdete v ní třeba díla českých sochařů z 20. století.

Mohl mít nebezpečné chemikálie. Muže odvezla zásahová jednotka na psychiatrii

/FOTOGALERIE/ Ve čtvrtek večer zažili obyvatelé části pražského Slivence dramatické chvíle. Policie kvůli psychicky narušenému muži zaktivizovala vyjednavače, zásahovou jednotku, hasiče, psa pyrotechniků i plynaře. Na počátku velké akce bylo podezření, že muž má doma nebezepčné chemikálie. Navíc podle policie napadal sousedy.

Chemie na škole nebývá oblíbená. I tak Češi slaví historický úspěch na olympiádě

Historický úspěch české reprezentace… Kdyby to tak mohl být začátek zprávy ve sportovní rubrice. Ale tato informace oslavuje šikovné české vědce. Na jubilejním padesátém ročníku Mezinárodní chemické olympiády Česko obsadilo čtvrtou příčku v žebříčku národů.

Jak jsme žili v Československu. Staré Město a Josefov

Pražský deník přináší nový cyklus Jak jsme žili v Československu. Každý týden pozveme čtenáře do novodobé historie jednotlivých pražských čtvrtí. Na procházku po významných momentech let 1918 až 1992. Tentokrát zveme na Staré Město.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT