Výstavba nového trolejového vedení je navržena v Evropské ulici, podnik přitom zdůrazňuje, že nebude třeba kácet stromořadí ve středovém pásu. Dále budou troleje pokračovat ulicí K Letišti, kde u letištního Terminálu 3 na takzvané staré Ruzyni skončí. Dále k Terminálu 1 a Terminálu 2 pojedou trolejbusy na baterie, na konečné v místě současného obratiště autobusů se dobijí. Na letišti má vzniknout pět dobíjecích stání s kontejnerovou měnírnou.

Podnik počítá s tím, že s budováním trolejbusové trati na začátku roku 2022 a skončí před koncem roku.

Trolejbusy budou tříčlánkové, až 25 metrů dlouhé. Podle zástupce DPP Daniela Šabíka se vypsání výběrového řízení na nové vozy chystá na červen.

Záměr zavedení trolejbusů na letiště schválila rada hlavního města loni v září. Celkové náklady se odhadují zhruba na 900 milionů korun. Samotná infrastruktura má stát 225 milionů korun, dalších 80 milionů korun bude stát vybudování zázemí pro tříčlánkové trolejbusy v garážích Řepy. Největší částka pak padne na nákup velkokapacitních trolejbusů: dvacet kusů má vyjít na 600 milionů korun.

"Přetížená autobusová linka č. 119 dnes představuje páteřní propojení s Letištěm V. H. s vysokým denním proběhem a velkou přepravní kapacitou. Její elektrifikace velkokapacitními parciálními trolejbusy umožní zvýšení přepravního komfortu bez nutnosti navyšování autobusových spojů při bezemisním provozu a při snížení hlukových emisí," píše se v dokumentaci.

Dopravní podnik přitom zdůrazňuje, že prioritou i nadále zůstává železniční spojení na letiště. K jeho zprovoznění ale nedojde dříve než v roce 2028, i tento termín se dnes přitom jeví jako nesplnitelný.