Předseda Petr Mlsna svým rozhodnutím potvrdil rozhodnutí ÚOHS z letošního března, že podmínky i průběh tendru byly v pořádku. Návrh k ÚOHS podala firma Eurovia CS. Rozhodnutí je pravomocné, informoval úřad v tiskové správě.

„Dodavatel Eurovia CS ve svém návrhu namítal nezákonnost jak u zadávacích podmínek, tak v postupu zadavatele. Jednalo se například o údajnou nedostupnost části zadávací dokumentace a její neúplnost, délku lhůty pro podání nabídek, nejasnost vymezení požadavků na prokazování kvalifikace a další nejasné či nepřiměřené požadavky zadavatele,“ uvedl Mlsna. ÚOHS už v prvním stupni nenašel žádné pochybení, Eurovia proti jeho rozhodnutí podala rozklad k předsedovi úřadu. Ten ovšem všechny námitky k rozhodnutí první instance zamítl.

„Do zadávacích podmínek, které respektují zákon, jsou přiměřené, objektivní, nediskriminační a pro zadavatele představují určitou racionální kvalitu, není úřad oprávněn zasáhnout,“ uvedl Mlsna.

Úřad se námitkami Eurovii k tendru začal zabývat už loni v červenci, kdy také vydal předběžné opatření zakazující DPP uzavřít smlouvu. Loni v říjnu nařídil ÚOHS dopravnímu podniku, aby znovu posoudil námitky stavební firmy k tendru. Správní řízení zabývající se průběhem celého tendru však pokračovalo a s ním platilo i předběžné opatření. Nyní, když rozhodnutí úřadu nabylo právní moci, přestalo platit i předběžné opatření.

Klacky pod nohy

Zakázku na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu vyhlásil pražský dopravní podnik a její hodnota přesahuje deset miliard korun. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu související s covid-19 prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat sedm a půl roku.

Metro postaví mezinárodní sdružení společností Subterra, Hochtief, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin AG. O středečním podpisu informoval ČTK vedoucí komunikace největší magistrátní firmy Daniel Šabík.

Celkové náklady na propojení Písnice a náměstí Míru odhaduje DPP na 57 miliard korun. Na „déčku“ budou jezdit vlaky bez řidiče. Podle primátorova náměstka Adama Scheinherra (Praha sobě) navíc v úterý ministerstvo dopravy vedené Karlem Havlíčkem (za ANO) potvrdilo, že magistrát hlavního města není podjatý, takže může pokračovat stavební řízení.

„Mám obrovskou radost, že metro D se konečně začíná zbavovat obstrukčních problémů, které na sobě investice více než rok měla. Dvě největší překážky v zahájení výstavby nám už nestojí v cestě a doufám, že Pražanům už nebude nikdo házet klacky pod nohy,“ řekl Scheinherr.

„Daří se nám projekt metra D měnit z nedostižného cíle na skutečnost a pevně věřím, že jsme blízko od zahájení samotné stavby,“ dodal generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.