DPP plánuje během letošní podzimní výluky vyměnit celkem 510 dřevěných pražců za betonové. Pracovat bude na dvou místech – na 2. koleji přímo ve stanici Vyšehrad a v traťovém tunelu na 1. koleji mezi stanicemi I. P. Pavlova a Muzeum. Kromě toho dělníci v obou úsecích vymění také původní kolejnice za nové. V tomto úseku je celkem 6 359 pražců, z čehož více než čtvrtina (1 774) jsou už nové betonové. Výměna pražců je dlouhodobá věc, DPP pro ni využívá obvykle Velikonoce, začátek letních prázdnin a podzimní dny volna.

Výměna pražců v metru je tvrdá manuální práce, neboť nelze využít mechanizaci jako u povrchové železnice. Pražce jsou navíc v metru zabetonovány a nelze je vytáhnout z boku. Musí se demontovat obě kolejnice i se třetí, napájecí, rozříznout pražec na tři části a vylomit. Protože mají nepravidelný tvar, pro nový betonový pražec je třeba lože ručně uzpůsobit.

Pokud jde o výměnu pražců na trase C, je dopravní podnik zhruba v polovině, dřevěné pražce byly instalovány v nejstarší části metra Kačerov – Florenc. Nacházejí se i na trase A, tam ale DPP zatím provádí vzhledem k odlišnému zabezpečovacímu zařízení výměnu bez výluk po nocích.