Masarykovo nádraží zastupuje podstatnou roli v příměstské dopravě. „Už teď plní Masarykovo nádraží podstatnou roli v pražské příměstské dopravě, denně jejvyužijí desítky tisíc cestujících. Jeho přestavba je součástí modernizace trati do Kladna sodbočkou na Letiště Václava Havla. Díky tomuto spojení důležitost nádraží ještě významněvzroste,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Práce mezi stanicí Praha-Bubny a budoucí novou zastávkou Praha-Výstaviště a v úseku z Kladna do Kladno-Ostrovce jsou již v plném proudu. V rámci modernizace dojde k rozšíření kolejí ze sedmi na devět a přibudy jedno nové nástupiště. Zároveň projdou ta stávající rekonstrukcí. 

Modernizace a dostavba železniční stanice Praha Masarykovo nádraží

| Video: Youtube

Modernizace má zásadně zvýšit konfort cestujícím i chodcům. Zásadním urbanistickým prvkem bude platforma nad celým kolejištěm. Ta umožní komunikační propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím, zároveň nabídne i nový vestibul pro čekající cestující. Z ní se dostanou eskalátory, schodišti a výtahy rovnou na jednotlivá nástupiště.

V rámci rekonstrukce dostanou všechna nástupiště bezbariérový přístup a kolejiště, technologie i trakční vedení projdou kompletní opravou.

Stavba by neměla nijak zvlášť narušit dopravu a bude probíhat za provozu. Vyžádá si pouze dílčí omezení v jednotlivých etapách projektu.

Realizace stavby Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celkové investiční náklady dosahují téměř čtyř miliard korun.

Budoucí podoba Masarykova nádraží