Stavební práce potrvají tři roky a proběhnou za provozu. „Řešili jsme i otázku, jestli by nebylo nejlepší celé nádraží na dobu stavby zavřít. To si ale nedovedeme představit, proto celá stavba proběhne za provozu. Bude to náročné,“ řekl šéf Správy železnic Jiří Svoboda.

Zahájení stavby podle něj ovlivní i archeologové, kteří lokalitu prozkoumají. Masarykovo nádraží vzniklo v polovině 40. let 19. století jako první nádraží v Praze. Aby se do tehdejší Prahy dostaly vlaky, bylo třeba mimo jiné probourat hradby.

Kluziště na Smíchově na Náměstí 14. října.
Na Smíchově se bruslí, Letná otevírá ve čtvrtek

V rámci modernizace se mimo jiné rozšíří počet kolejí ze sedmi na devět, neboť na Masarykovo nádraží budou v budoucnu mířit vlaky z Letiště Václava Havla. Vybuduje se nový vestibul ve formě zastřešení, odkud bude přístup na nástupiště. Zastřešení propojí ulice Na Florenci, Hybernská a Opletalova a naváže na zástavbu, kterou zde provádí developerská skupina Penta.

Rekonstrukcí projde kolejiště, veškeré technologie i trakční vedení. Po dokončení stavebních prací bude možné zvýšit rychlost vlaků při jízdě ve směru Praha-Libeň na 100 km/h. Zajímavostí bude pevná trolej použitá z důvodu stlačené výšky pod střechou.

Zdroj: Youtube

Masarykovo nádraží je druhou nejfrekventovanější stanicí na síti Správy železnic. V tuzemsku je unikátní svým hlavovým uspořádáním, kdy vlaky stojí na kusých kolejích u nástupišť navazujících na zastřešenou dvoranu.

Územní rozhodnutí získala stavba před rokem.

Ve stejné době jako přestavba Masarykova nádraží bude probíhat i modernizace úseku Bubny – Výstaviště včetně kompletní proměny stanice Praha-Bubny. I to by se mělo z velké části dít za provozu. „Přistavíme zde pomocnou směrem k metru,“ uvedl Svoboda.