„Za bezchybný chod Opencard ručíme jen do konce ledna," zopakoval Opatrný s tím, že projekt může fungovat dál i bez technické podpory. Ale také nemusí. Od začátku února prý může kdykoliv zkolabovat. Navíc jsou prý v ohrožení citlivá data zhruba milionu a čtvrt cestujících.

Systém Opencard také obhospodařuje asi dvě miliardy korun, vložených do něho, coby předplatné jízdné. „Mohou se dostavit systémové chyby, ale třeba i hackerský útok, který vyřadí Opencard z provozu," varoval Opatrný.

Primátorka Krnáčová už ve středu odpoledne po výpadku služby elektronického objednávání Opencard prohlásila, že Praha se musí připravit na to, že s Opencard asi skončí. Obvinila přitom EMS, že službu vypnul záměrně. „Firma je nevyzpytatelná, nevíme, co udělá," řekla Krnáčová.

Čtěte také: V Praze zkolaboval portál pro online vydávání karet opencard

EMS se ohradila. Prý šlo o postupné vypínání podpory, na které kvůli neexistujícím smlouvám upozorňovala zhruba rok. Ještě na začátku týdne primátorka ujišťovala cestující, že papírové kupony na MHD jsou jen alternativou k Opencard a že oba systémy budou fungovat souběžně. Ve čtvrtek ale připustila, že s vypnutím podpory mohou nastat problémy například s vydáváním nových karet.

Náměstek Krnáčové Matěj Stropnický upřesnil, že noví uživatelé zřejmě budou nuceni v únoru nakupovat jednorázové jízdenky.

Čtěte také: Pražský dopravní podnik může do týdne vydávat papírové kupony

Opencard musí v tuto chvíli používat cestující ve věku od 27 do 64 let. Mohou sice zvolit přenosné papírové kupony, ty jsou ale výrazně dražší než jízdné s Opencard. Papírové kupony mohou k cestování používat studenti ve věku od 15 do 26 let. Ti mají zároveň možnost zvolit i Opencard nebo kartu ISIC. K prokazování věku musí používat Opencard děti od 6 do 15 let a senioři nad 65 let, kteří mají dopravu zdarma.