Jde o další krok před sobotním zahájením provozu na nové trati. Nový úsek tratě je dlouhý 1,7 kilometru, stavba začala loni.

Trať staví sdružení OHLA ŽS a Strabag Rail, vysoutěžená cena je 304 milionů. Počítá se rovněž s prodloužením tratě o 1,8 kilometru až k budoucí stanici metra D Nové Dvory.

Zdroj: Deník/ Radek Cihla

Prodloužená linka 17 spojí Libuš a Vozovnu Kobylisy. Ve všední den bude interval linky 8 minut ve špičce, dopoledne po 10 minutách.

O víkendech pojede tramvaj každých 15 minut a v okrajových obdobích dne v intervalu 20 minut. Cesta tramvají do centra Prahy potrvá zhruba půl hodiny.

Tramvajová trať - Generála Šišky - Modřany Novodvorská
Tramvaje do Libuše vyjedou příští týden. Ve špičce pojedou každých 8 minut

Tramvaje budou po nové trati pokračovat ze zastávky Sídliště Modřany přes nové zastávky Hasičská stanice Modřany, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš do Libuše.

Do Libuše má podle jízdního řádu jezdit každý druhý spoj, který dosud končí na Sídlišti Modřany. Zastávka Libuš je namísto dosavadní zastávky Pavlíkova, která se nachází v prostoru budoucí stanice metra linky D Libuš.

Na nové trati bude tramvajový provoz zajišťován polovinou spojů stávající linky 17, na kterou budou s ohledem na úvraťové ukončení nasazovány obousměrné tramvaje typu KT8D5.RN2P.

Součástí zahájení provozu je i soubor změn ve vedení autobusových linek, detailně jsme je popisovali zde.